De lantaarnpaal

Al jarenlang heb ik een soort sticker bij de bel geplakt dat colporteurs, fondsenwervers, geloofsbrengers en bedelaars niet hoeven aan te bellen omdat ik niet gediend ben van dergelijke praktijken.

Gisteravond werd er ondanks deze niet mis te verstane boodschap toch aangebeld en ik maakte, nu ook verbaal, duidelijk dat de boodschap bij de bel ook voor hem bestemd was. De jongeman was niet onder de indruk, volgens hem behoorden mensen van HET collectief niet tot de soorten zoals op de sticker genoemd.

Hij bleef hardnekkig z’n verkooppraatje van goedkopere energietarieven uitproberen, zo erg dat de man bedacht ook maar eens een kijkje bij de deur te nemen.

Vanaf dat moment bestond ik niet meer voor deze hardnekkige jongeman die door opvoeding en misschien ook geloofsinterpretatie, ervan overtuigd was dat de man de touwtjes, financieel en op energiegebied, in handen zou hebben.

“Ah, meneer jij bent zeker de baas over de energiecontracten hier in huis?”, zo opende de jongeman het gesprek over mijn hoofd heen, tja ik ben maar een ukkie, met manlief.

Mijn bek viel open en met de woorden dat ik niet gediend was van zulke vrouwonvriendelijke opmerkingen, sloot ik de voordeur.

Wat een lantaarnpaal, begint met een L en eindigt ook met een L

4 thoughts on “De lantaarnpaal

  1. carla58 schreef:

    Sorry geen interesse. En de deur dicht. Dat is mijn reactie bij zulke “volhouders”. Werkt altijd 🙂

  2. zuinigeman.nl schreef:

    Onbeschoft zeg! Gelijk de deur dicht gesmeten en geen belang bij erbij geroepen.

  3. Ikkelien schreef:

    Wij hebben een voordeur in 2 delen, waarvan ik ‘s avonds alleen de bovenste helft open. Dit schept al wat afstand.
    Ik wijs ze netjes op de sticker en als ze aangeven dat dit niet voor hen geldt, zeg ik dat ik geen interesse heb en sluit de (halve) deur.

  4. Willem schreef:

    Het heeft er alle schijn van dat energieverkopers pas op pad gestuurd worden als ze, als afsluiting van hun training, een bezoek aan de timmerman gebracht hebben om een op maat gemaakt bord voor hun kop gemonteerd te krijgen. Op een andere wijze kan ik die getoonde halsstarrigheid niet verklaren.
    Het eerste wat ik dergelijke lieden altijd vraag is of ze hun verhaal/aanbieding ook op papier hebben, zodat ik het op mijn gemak door kan lezen. Het antwoord erop weet ik onderhand ook al “Meneer dan mogen wij de korting niet geven en die mist u dan” waarop mijn reactie is dat ik die korting dus in het vervolgtraject zelf terugbetaal en daarom geen belangstelling heb” De seconde van inactiviteit die daarop volgt is als regel voldoende om de voordeur te sluiten. Dankzij het feit dat voordeuren van oudsher de plezierige eigenschap hebben om naar binnen te draaien.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.