Ik pas

Zo’n bak vol artikelen met kortingsstickers bij, om het even welke super of drogisterij, oefent op mij een enorme aantrekkingskracht uit. Daar moet ik altijd even tussen zoeken naar iets van mijn gading. Meestal kom ‘k dan wel een artikel tegen waar ‘k wel raad mee weet.

Bij appie bijvoorbeeld groente, salades, vega-schnitzels, vleeswaren of aan het einde van de dag broodjes. De liedl bij ons in de wijk heeft geregeld zo’n 35%-sticker geplakt op gerookte zalm. Waar ik ‘verse’ vis met deze stickers heel rap voorbijloop, is de gestickerde, gerookte versie wel voor mij!

Maar van de week was ‘k heel gauw klaar bij een concullega van kruitvat, ik nam helemaal niets mee ondanks de wel zeer aanlokkelijke stickers van 70% korting.

Op geen van de artikelen in de bak was de oorspronkelijke prijs te vinden. Dan lijkt 70 procent heel interessant maar 70% waarvan? Zou ‘k bij de kassa voor een wel heel vervelende verrassing komen te staan als blijkt dat de originele prijs van mijn mascara bijvoorbeeld € 55,00 was geweest. Of een shampoo van 50 nu voor 15 euro.

Ondanks de wel heel hoge korting, pas ik!

3 thoughts on “Ik pas

  1. Audrey schreef:

    Dat is wel heel onhandig! Ik vind het bij de Lidl ook fijn dat je een artikel kan scannen als de prijs niet duidelijk is. Dan weet je altijd waar je aan toe bent.

    Waarom laat je verse vis met korting trouwens liggen?

  2. Willem schreef:

    Als het even kan mijd ik supers, en misschien dat ik het verkeerd zie, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat kortingsstickers vooral bedoeld zijn om het gevoel aan te wakkeren dat de winkelier in kwestie er geld op toe zal leggen en je dus een koopje bemachtigd.
    En niet alleen supermarkten doen dat; alle neringdoenden hebben die neiging; de suggestie wekken dat ze er geld op toe leggen voor de aangeboden prijs. Onlangs is in mijn woonplaats een nieuwe bouwmarkt geopend en toen ik daar rondliep zag ik tot mijn verbazing dat aan het begin van elke rij stellingen een grote schreeuwerige sticker geplakt was met “Actie!!”. In totaal ongeveer 50 stuks. Op mijn opmerking dat de ‘actie’ kennelijk de gewone prijs was en dus zijn doel voorbijschoot en dus volstrekt ongeloofwaardig was, kreeg ik als antwoord dat het wel werkte.
    Wie houdt wie nu voor de gek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.