Verre vakantie dichtbij

Op de fiets naar Bombay, met de auto naar Spitsbergen, lopend naar Amerika, steppend naar Oostindie, het is allemaal mogelijk 😉

U vraagt zich af, hoe? Nou, da’s niet te moeilijk

Er zijn in Nederland nogal wat dorpjes, gehuchten of buurtschappen met een buitenlandse naam, da’s soms vermakelijk maar ik heb ook horen verluiden dat het verdraaid onhandig kan zijn als Post.nl de voor jou bestemde post niet in jouw brievenbus douwt maar het vrolijk naar het overzeese Borneo of, iets dichterbij, Bethlehem zendt.

Wij bereikten vandaag in ieder geval al fietsend Denemarken 😉 (en we fietsten vrolijk verder)

IMG-20170822-WA0001

Tuinesië en Balconia staan overigens niet in de lijst genoemd 😉 ’n gemiste kans

 

One thought on “Verre vakantie dichtbij

  1. Willem schreef:

    Wat mij nogal verbaasde was dat in het lijstje Lombok niet voorkomt. Voor zover mij bekend zijn er een 10-tal buurtschappen in NL die getooid zijn met de naam ‘Lombok’. Mij hert meest bekend is Lombok, westelijk van Westerbork, maar ook bij Maastricht en een van de Stellingwerfen moet een buurschap liggen met die naam en naar mij gezegd is ook in de buurt van Driebergen.
    Het waren meestal buurten die geassocieerd werden met armoede, al is dat niet mijn ervaring van Lombok bij Westerbork.

Geef een reactie

