kwijt

Zit op ’t peerd en zocht er om!

Deze uitdrukking bezigde m’n moeder vaak als één van ons uit kwijt was en het eigenlijk op een heel voor de hand liggende plek terug vond.
Ik wilde vanmiddag maar dat ‘k zoiets tegen mezelf kon zeggen! We hadden het plan opgevat om een flinke fietstocht te maken, liefst voor het noodweer uit en een beetje op tijd vertrekken zou dan logisch zijn.

En toen was ‘k mijn fietssleutel kwijt, sinds er ooit eens bij de buren twee bromscooters uit de schuur zijn gejat, zetten wij onze fietsen zelfs in de schuur op slot. Ik pakte dus de fietssleutels uit het bakje, manlief deed de huisdeur op slot en toen ‘k m’n fiets uit de schuur wilde rijden was de sleutel kwijt.

Zoeken in fietstassen, het pad tussen huisdeur en schuur uitgekamd, dan toch maar terug naar binnen, jaszakken overhoop, tassen doorgewoeld, tot zelfs de broek, die ‘k bij m’n laatste fietstocht droeg, uit de was gevist om de zakken te controleren, nergens was mijn fietssleutel te bekennen. Maar we wilde graag fietsen en liefst nog voor de bui los zou barsten daarom de reservesleutel gezocht, die lag wel precies op de plek waar ie zou moeten liggen en de fiets losgemaakt.

Toen ‘k de fiets eenmaal uit de schuur had, bleek dat de sleutel op onverklaarbare wijze uit m’n hand en precies achter een stuk tuingereedschap was gevallen.

Ik had werkelijk heel even gedacht dat er ergens een steekje los was geraakt, gelukkig viel dat nogal mee 😉

 

 

4 thoughts on “kwijt

  1. JasMien schreef:

    Ik roep altijd tot Sint Antonius als ik op zoek ben naar iets 😜
    En soms helpt hij me hoor!!

  2. Fijn dat je ‘m weer vond!

    Hier viel de fietssleutel bij het openen van het slot ooit eens, om vervolgens onvindbaar te zijn…
    Was hij op een onderdeel van het frame blijven steken….

  3. Rob Alberts schreef:

    Ik noem dit mijn natuurlijke verstrooidheid.

    Was de fietstocht leuk?

    Vrolijke vakantiegroet,

  4. Willem schreef:

    Onder mijn collega’s stond dit verschijnsel bekend als ‘de wet tot behoud van het chagrijn’. Aanvankelijk was het alleen maar wat onder Murphey’s wet viel, maar dit soort ongemakken hebben we er later ook maar aan toegevoegd.

Geef een reactie

