GWK

Vanmiddag speelde ‘k voor grenswisselkantoor.

Knieperdochter besloot, een aantal maanden geleden al, dat ze deze zomervakantie wilde besteden aan een summer course in Edinburgh en vanmiddag vertelde ze dat zij al haar in de loop der jaren verzamelde ponden bijelkaar had gescharreld.

Ow ja, die ponden, daar had ik er toch ook nog wel een paar van. Nog niet weer teruggewisseld vanwege geen tijd of geen zin of misschien gaan we binnenkort nog eens.

Het bleek dat ‘k nog ruim 60 pond had liggen. Best een behoorlijk bedrag om ongebruikt te laten liggen. Ik gaf het geld aan ’t wicht met de opmerking dat ze het kon kopen voor € 55,00.

Win-win noemen we dat. Dochter kan het geld aan de overkant van de Noordzee prima gebruiken en ik ben het in de rest van Europa toch niet nodig.

image00135

7 thoughts on “GWK

  1. Rob Alberts schreef:

    De Muntenman van kinderboerderij het Brinkie zamelt valantievalita in. Diverse goede doelen worden op deze manier gesponsord.

    Maar jij hebt daar een leuke eigen invulling aan gegeven.

    Vrolijke vakantiegroet,

  2. Willemijn schreef:

    Ik zou mn dochter dat geld geschonken hebben!
    Zeker als er ze zo’n goed doel voor zou hebben.

  3. Willem schreef:

    Dit herinnert me eraan dat ik in 2013 , terugkomend van een tocht naar de Noordkaap en al in Denemarken, tot de ontdekking kom nog 200 Noorse kronen te hebben. Deze heb ik bij thuiskomst aan zoonlief gegeven die een collega had die naar Noorwegen moest voor het een of ander. Die zou de kronen dan van mij kopen. Wat je noemt een win/win-situtie Het is bij mij op de achtergrond geraakt en bij zoonlief waarschijnlijk ook. Boekhouden is van geen van ons beiden een sterke kant en zoonlief werkt intussen bij een ander bedrijf. Zal hem een dezer dagen er eens naar vragen hoe het afgelopen is. Houd er rekening mee dat zijn (oud)collega op mijn kosten enige tijd in Noorwegen geleefd heeft en dat het daarbij zal blijven.

  4. Ilse schreef:

    Ik zou geld gewoon schenken, zeker als het voor een nuttige reis is.
    Mijn moeder stopt me sowieso altijd EUR 50 toe als we met vakantie gaan met ons gezin (en ik ben 46).

  5. Lege Zakken Vrouw schreef:

    De ponden zijn in de tijd, dat jij ze jad liggen behoorlijk in waarde gedaald. Dat is toch wel jammer.

  6. Fijn als buitenlandse valuta zo weer terug gaat naar waar je het uit kunt geven.
    Klinkt heel leuk die summer course van je dochter – om op die manier in Engeland te zijn bedoel ik.

  7. Siebrie schreef:

    De pondmunten zijn niet meer geldig, die zijn vervangen voor 8- of 12 – kantige (ik ben het even kwijt); ze kunnen bij de bank nog omgewisseld worden. Hetzelfde geldt voor de briefjes van vijf pond; de briefjes van tien pond zijn tot oktober of zo geldig

    Siebrie

Geef een reactie

