Kans op een uitstapje

Al sinds ‘k bij de huidige werkgever werk, waarom zou ie anders werkgever genoemd worden maar dat terzijde, heb ik een klantenpas op naam van de groothandel. Op mijn naam niet op naam van de groothandel, OK ik ben nogal melig vandaag. Zou ’t misschien de eerste vakantiedag zijn? 🙂

Vroegâh leefde ik in de veronderstelling dat het kopen bij de groothandel veel voordeliger zou zijn. In mijn omgeving hoorde ik ook vaak dergelijke geluiden. “Oh jo, dat halen wij bij de groothandel, veeeeeeeeel goedkoper”
Dat vind ik nogal tegenvallen!

stock-website

En dat kan twee oorzaken hebben; allereerst let ik al sinds jaren op de kiloprijzen, ik vind het ook niks dat supermarkten hun groenten per stuk verkopen. Ik heb het graag afgewogen, dan ben ‘k zeker dat ik een eerlijke prijs betaal.
De tweede oorzaak dat ‘k een groothandel niks voordeliger vind, is misschien wel dat ‘k niets heb met de A-merken die er in bij de groothandel volop in de schappen liggen, doe mij maar het eigenmerk van de winkel waar ‘k op dat moment m’n boodschappen haal, da’s vaak nogal wat voordeliger.

Voor morgenochtend heb ‘k een afspraakje met zoon staan, hij wil graag bij de groothandel wat spullen halen en omdat ik een pasje heb, mag ik mee (moet ik mee, anders geraakt hij niet binnen).

De kans dat ik iets koop, acht ik nihil. Maar de kans op een uitstapje met zoon, die kans laat ik niet schieten 😉
Da’s kansberekening met een knipoog

 

2 thoughts on “Kans op een uitstapje

  1. Willem schreef:

    Dergelijke pasjes zijn voor de gemiddelde particulier vaak weinig interessant omdat de ‘winst’ voor de bedrijven vaak, in ieder geval voor een deel, in de verrekening van de BTW zit. En bij een levensmiddelengroothandel, waarvan ik de indruk heb dat het hier over gaat, heb je een A-merk voor de prijs van een B-merk in de supermarkt. Dus maar relatieve winst, want de zogenaamde B-merken doen kwalitatief vaak niet onder voor de A-merken, al moet ik er wel bij zeggen geen oordeel te kunnen geven over frisdrank om de simpele reden dat die noch door mijn vrouw, noch door mij, gedronken wordt.
    Als gepensioneerd zelfstandige heb ik ook nog steeds een aantal van die pasjes, maar de enige die ik nog een enkele keer gebruik is die van de Makro. Die hebben soms interessante aanbiedingen en een breed assortiment.

  2. Mathilde schreef:

    Eens, ik koop ook liever de goedkopere Bmerken of het eigen merk daarom kijk ik ook niet meer bij de aanbiedingen. Want Calve pindakaas in de aanbieding is toch nog altijd duurder dan de Perfect pindakaas zonder aanbieding.

Geef een reactie

