Een mensch is nooit te oud

Soms is het zo verdraaid moeilijk om de juiste keuze te maken!

Zoals vorige week, ik wilde een recept maken waarin komkommer een toch wel essentieel onderdeel van het gerecht zou zijn en heel toevallig stonden we toch in de supermarkt dus die komkommer moest het probleem niet zijn.

Die komkommer was ook niet het probleem, het echte probleem was de plastic verpakking waarin de komkommers gestoken waren en als ‘k het kan voorkomen, dan vermijd ik dergelijke onzinnige plastic verpakkingen. Komkommers worden echt niet beter van het zweten in zo’n plastieken condoom. De gewone komkommer liet ik gerust links liggen, ik zocht wel naar de biokomkommers, helaas ook die komkommers werden verpakt verkocht, in bioplastic, dat dan nog wel.
Mocht je nu denken dat bioplastics beter zijn voor het milieu…. NEE.

images

Plastic is plastic, het enige voordeel van bioplastic is dat het spul gemaakt is uit hernieuwbare bronnen en niet oil based. Verder maakt het geen ruk uit, bioplastic vergaat ook niet zomaar en het spul is ook niet gemakkelijk te composteren.

Ik kocht de biokomkommer in z’n bioplastiek jasje maar ik voel me bekocht. ’t Was dat de tijd me ontbrak om naar een ongeklede komkommer op zoek te gaan en ik dacht, simpele ziel die ik d’r ben er beter aan te doen de biovariant te kopen.

Het enige voordeel: dat ik weer een boel heb bijgeleerd!

Ach, een mensch is nooit te oud om te leren.

 

3 thoughts on “Een mensch is nooit te oud

  1. Opeens had iedere komkommer een regenjas, waar voorheen hun natuurlijke staat prima was. Volgens mij zag ik ze bij de Dirk / Bas nog bloot liggen.

  2. Els schreef:

    Bij de Lid.l ook. Gelukkig

  3. Eva schreef:

    Ik haal ze liever bij de Turkse winkel, daar zit geen jasje omheen. En er liggen vaak ook kromkommers. Kan mij het wat schelen dat ze minder mooi zijn. Het gaat mij om de smaak.

Geef een reactie

