Pas of te onpas

Eén van de dingen waar ik niet van beschuldigd kan worden is het kopen bij lingeriewinkels. Ik vind het niet leuk als ‘k daar in een kleedhokje waar je je kont niet kan keren een beha moet passen. Het licht in die hokjes is vooral niet flatteus, de spiegels onder de tl-verlichting zijn genadeloos niets-verhullend en tot overmaat van ramp is daar die verkoopster die zonder enige gene het gordijntje opentrekt en daar sta je dan met ontbloot bovenlijf voor de hele goegemeente je ooit pronte pompoms in een beha te frutten.
Als je pech hebt staat zo’n muts luidop te verkondigen dat jouw voorgevel ook niet meer bij de jongste hoort, dat het vroegâh toch echt kwieker leek en dat je toch maar beter voor meer ondersteuning en liefst met maagband kan gaan om kwabbetjes weg te werken.

images

Alsof je dat zelf niet weet!

Om al die redenen koop ik een nieuwe beha meestal bij de hollandse eenheidsprijzen maatschappij amsterdam. Daar hebben ze geeneens pashokjes en de man of vrouw bij de kassa behandelt jouw beha alsof ’t de zoveelste halve rookworst is die ie vandaag moet afrekenen.

Thuis kan je dan op je gemak in de slaap- of badkamer je nieuwe beha passen, een shirtje erover om nog beter enkele onvolkomenheden van het lijf te verhullen en mocht het gevaarte niet passen, dan ruil je um om voor net één maatje groter of kleiner.

Wel zo fijn!

 

 

5 thoughts on “Pas of te onpas

  1. betjesonnetje schreef:

    Ja wat een ellende, bh kopen bij zo’n lingeriewinkel!

  2. Roelie schreef:

    Wat treffen jullie het dan slecht. Ik ben juist erg blij met de hulp van de verkoopsters. Ze doen het heel discreet en ik ga altijd met een goed passende bh de deur uit.

  3. IK koop hem ook altijd ergens waar ik hem niet kan passen. Scheelt wel dat ik een kleine voorgevel heb, ik kan dus makkelijk met een bh-tje van een paar euro.

  4. Marie schreef:

    Grappig, ik kocht eerst altijd een bh bij de h.ema. maar een tijd geleden besloot ik eens naar een lingeriewinkel te gaan. Ik bleek een heel andere maat te hebben dan ik dacht.
    Resultaat was dat er mensen aan mij vroegen of ik was afgevallen……Nee gewoon een andere b.h…

  5. Willem schreef:

    Als man kan ik me er geen goede voorstelling van maken hoe het is als een andere vrouw aan je borsten zit te friemelen, maar toch heb ik wel enigszins vergelijkbare ervaringen uit de tijd dat ik net ging werken, midden jaren ’60. Ik had me door een collega, een vrouwenversierder van het zuiverste water, laten overhalen om onderbroeken te kopen bij een speciaalzaak in Arnhem. Tot dan toe was ik gewend om die dingen te kopen bij de al enige malen genoemde eenheidsprijzen maatschappij en dat beviel me eigenlijk wel goed.
    Het was geen moment bij me opgekomen dat er in dat winkeltje pashokjes waren waar je de onderbroek geacht werd te passen en de verkoper stond je (ongevraagd) met raad en daad bij in het pashokje, waarbij fysiek contact door hem niet gemeden werd.
    Wat mij betreft is het bij die eenmalige ervaring gebleven en niet alleen om de prijs; het spreekwoord zegt dat het hemd nader is dan de rok, maar dit kwam me allemaal te dicht op de huid.

Geef een reactie

