Gedoe

Het zal allemaal wel nodig zijn hoor en ook heel goed doordacht om ons simpele zielen te beschermen tegen kwaadwillende identiteitsrovers,     belastingontduikers, verzekeringsfraudeurs of andere valsspelers maar dat neemt niet weg dat ik het errug veel gedoe vind!

Wat ik dan precies gedoe vind? Het aanvragen van een nieuw digidee met sms-controle, jawel.  Man man, ik heb al jaren, tot volle tevredenheid van bijvoorbeeld de belastingdienst, een digidee en daarmee kon ik tot voor kort ook probleemloos inloggen bij gemeente of  zorgverzekering. Niet dat het heel vaak voorkwam, dat inloggen bij de zorgverzekering, zoveel hebben we gelukkig niet te declareren.

csm_mse66tq-still-groot_b084fe62db

Toch wil ik wel af en toe bij de zv kunnen inloggen om te kijken hoeveel korting ik met mijn bewegingsmelder ( strava ) bijeen heb gefietst of gewandeld 😉 en daarvoor moet je digidee+ hebben, tegenwoordig. Goed is niet meer goed genoeg.
Vorige week besloot ik dan eindelijk maar eens die vermaledijde extra controle aan te vragen. Dat proces an sich ging best makkelijk en binnen 5 werkdagen kreeg ik ook de brief in huis maar zonder activeringscode die, niet onbelangrijk, wel nodig is om de plusversie van het digidee in werking te stellen. Voor die code moet ik wachten op een andere brief en voor DIE brief moet ik wel thuis zijn want er moet gelegitimeerd worden en niet te zunig vandaar zelfs een brief met vooraankondiging van bezorging. En ik moet ook zelf mijn paspoort (of rijbewijs) kunnen laten zien. De man, waarmee ik getrouwd ben en die ook al jaren samen met mij op ons eigenste adres woont en wiens naam als zijnde gehuwd met, ook op mijn pas staat en omgekeerd, mag de activeringsbrief niet in ontvangst nemen.

Natuurlijk kan ‘k me nog herinneren dat er ooit veel heisa was om gehengelde digidee-brieven en de fraude daardoor met toeslagen van de belastingdienst en het lijkt me dat cybercriminaliteit steeds lastiger te bestrijden is maar of het alleen van zulke maatregelen afhangt?

Vanmiddag omstreeks half vijf werd de brief bezorgd en gelukkig was de bezorger een schappelijke man, toen Knieperman aangaf dat ‘k pas rond vijven wel thuis zou zijn, beloofde ie om iets daarna nog even terug te komen. Ondanks al het gedoe wel TOP, zo’n meedenkende bezorger!

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Gedoe

  1. Anneke de Gooijer schreef:

    In de Gemeente waar ik woon worden ook de aangevraagde paspoorten en rijbewijzen thuisbezorgd en moet men thuis zijn voor identificatie. Echter, je kunt zelf het tijdstip van bezorgen aangeven. In uw geval zou dat dus ná 17 uur zijn geweest.
    Wij hebben nu 3 maal zo’n thuisbezorging gehad ( man, vrouw en zoon ) en het ging probleemloos. Wel is het tijdvak soms erg lang. Bijvoorbeeld gaven wij aan van 10 tot 15 uur. Dan zit je dus om 10 uur al te wachten, terwijl als je pech hebt, de bezorging pas om kwart voor 15 uur plaats vindt.

  2. betjesonnetje schreef:

    Wat een gedoe zeg.
    Ik heb die variant met mobiel, maar herinner me niet dat het zo ingewikkeld was en zo nauw luisterde. Misschien nog net op tijd aangevraagd …

Geef een reactie

