Nee, niet te veel nieuws

Dankzij de nee-neesticker krijg ‘k geen folders meer binnen, dat ‘k soms de helft van de gemeentelijke aankondigingen mis omdat er ook geen bokkenblaadje meer in de deur hangt, neem ‘k op de koop toe.

index

Toen een woningbouwstichting besloot groot onderhoud te plegen aan hun woningen in onze buurt, kregen we vooraf een brief over de mogelijke overlast die deze onderhoudsronde voor de hele buurt zou kunnen hebben. OK, fijn om te weten dat je ’s ochtends al vroeg gewekt kan worden door het alarm van achteruitrijdende vrachtauto’s.
Nu is de gemeente in eendrachtige samenwerking met een buurgemeente bezig om een ‘fietssnelweg’ vanuit omliggende dorpen naar de binnenstad van Groningen te plannen. Daarvan kregen we, omdat we langs een mogelijke route wonen, bericht in de brievenbus en hebben we ook nog de mogelijkheid tijdens inspraakrondes onze mening kenbaar te maken.

Soms ben ik blij met de informatie die we zo nu en dan op schrift in de bus krijgen en verder hoef ‘k niet van alles te weten, veel van dergelijke informatie gaat mij niet eens het ene oor in maar wel het andere uit. Het kost me soms al moeite genoeg om het dagelijkse nieuws een klein beetje te volgen, daar hoeft niet te veel meer bij.

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Nee, niet te veel nieuws

  1. Nicole Orriëns schreef:

    Ik vind het wel mooi dat ze proberen om het fietsers makkelijker te maken. Maar zou jij nog last krijgen van zo’n fietspad denk je?

  2. Rob Alberts schreef:

    Door mijn Nee Nee sticker loop ik nu minder vaak naar de oud papier bak.
    Dat loopje is niet meer nodig.
    Het geeft ruimte in mijn hoofd.

    Duurzame groet,

Geef een reactie

