Terugleveren, btw en meer energieweetjes

Ik wist dat het er aan zat te komen, de brief van de energieleverancier dat zij akkoord gingen met het door ons, terugleveren van energie.

Laat dat nou iets zijn waar ‘k van te voren nooit over piekerde. Dat een energiebedrijf akkoord moet gaan. Noem het stom maar ik heb er zelfs geen seconde aan gedacht dat het wel fatsoenlijk zou zijn om de leverancier in te lichten over onze plannen. Gelukkig wist de panelenboer wel van de hoed en de rand en zij hebben deze actie dan ook netjes rondgebreid evenals het aanvragen van een ook verplicht BTW-nummer.

Rendement-zonnepanelen
Daar hebben we nog geen bericht van, de belastingdienst heeft iets meer moeite om veranderingen door te voeren, lijkt het.

Behalve wanneer het om innen gaat, dan zijn ze er als de kippen bij.

 

4 thoughts on “Terugleveren, btw en meer energieweetjes

  1. Nog even afwachten dus. Leuk die zonnepannelen! En stoer hoor om opeens energieleverancier te zijn 😉

  2. Nog even spannend dus! Wat ik gemist heb; hebben jullie ook zo’n meter die terugdraait of is dat nu de hele reden dat je het moet melden, dat die er niet in zit?

  3. Rinske schreef:

    Misschien ten overvloede, maar toch: zodra je het BTW nummer hebt, dien dan ook meteen een verzoek in bij de Belastingdienst om per 1 januari 2018 geen BTW aangifte meer te hoeven doen. Dit ivm het vrijstelling bedrag. Via Google kun je een voorbeeldbrief vinden.

  4. Willem schreef:

    Belastingdienst/overheid, service en snelheid, zijn enkele begrippen die ik niet o gauw in een adem noemen zal. Toen ik voor mezelf ging beginnen, een BV, duurde het twee langen, twee breden voor ik alle verplichte overheidszaken in orde had. Dat lag niet aan mijn traagheid, maar aan het ‘gedegen’ controlewerk van de overheid. Het langst duurde het bij mij om een BTW-nummer te krijgen. Al die tijd werkte ik al wel, maar kon geen nota versturen. Het was zelfs zo erg dat een opdrachtgever waar ik veel voor werkte, mij eens vroeg wanneer hij eindelijk een nota kreeg, omdat hij zijn boekjaar wilde afsluiten en daarbij ‘geen lijken in de kast’ wenste. Via voorschotnota’s hebben we het uiteindelijk opgelost en nadat het BTW-nummer eindelijk toegekend was kon ik de definitieve nota’s sturen. Maar toen was ik wel ruim een half jaar verder.
    Hoop dus van harte dat het bij jullie sneller gaat en wens je op de voorhand veel geduld.

Geef een reactie

