Stinkende was

Anders dan de titel doet vermoeden, gaat deze blogpost niet over de was maar over wasmiddel, want: vorige week kwam de manlief thuis met een pakje van een bekend merk wasmiddel ( je kent het vast: zo’n groen pakje). Man had een paar schoonmaakklussen gedaan en daar hoort bij dat je zelf de gebruikte dweilen en doekjes wast. Ter compensatie kreeg ie per week wel € 2,50 voor het wassen plus een pakje wasmiddel.

Nu wil het geval dat ‘k al jaren lang zelf mijn eigen wasmiddel maak, gewoon van geraspte marseillezeep en water, daar door heen doe ik dan, voor een heel subtiel geurtje, een paar druppels etherische olie. Bij de meeste wasbeurten gebruik ‘k dus mijn eigen wasmiddel, af en toe gebruik ‘k het vrijwel ongeparfumeerde waspoeder van Klok. U begrijpt wij zijn niet zo van een al te erg naar wasmiddel ruikende was. Wasverzachter en andere stinkende al te geparfumeerde wasmiddelen komen er niet in.

images

Behalve dat, hierboven al genoemde pakje, dan. Het middel staat nog ongeopend in de wasruimte en de geur is nu al niet te harden.

Dit is een duidelijk gevalletje: doorschuifkado!

 

 

3 thoughts on “Stinkende was

  1. De Gans (Marije) schreef:

    Wat herkenbaar. Ik was al een tijdje met een multi-poeder van Ecover. Daar zit een heel puur lavendelachtig zweempje aan en de was straalt. Die andere middelen vind ik ronduit vreselijk vies ruiken. Net als WC-verfrissers. En deodorant en bijna alle dure parfums 😀

  2. JasMien schreef:

    Knap dat jij zelf wasmiddel maakt. Ik gebruik steeds Woolite en daar ben ik heel tevreden over. Ruikt heel subtiel en ik ben er niet allergisch aan!

  3. Siny schreef:

    Wat denk je van de was van de buren wat buiten hangt?
    Brrr
    Gebruik zelf al sinds het op de markt is Ecover, zeer tevreden ove en zonder geur.

    Heerlijk

Geef een reactie

