Enquêtes klikken

Veel bedrijven schijnen er gebukt onder te gaan, onder de last dat ‘het oudere’ publiek geen enquêtes wil invullen, zo zag ik gisteren tijdens het surfen ergens op het wwweb. Na een gesprekje met de manlief daarover, besloot hij dat ik hem maar moest aanmelden, let op hè! IK moest hem aanmelden, hij wilde op deze manier wel een extra zakcentje verdienen.

Nou kan de man best overweg met computers maar het toetsenbord is nog immer een puzzel voor hem, hoe je een apestaartje in een mailadres prikt is nog steeds niet duidelijk, hoofdletters daarentegen kan ie vinden en het meeste gebruikt ie het knippen en plakken (en dat werkt ook met het apestaartje 😉 ) maar mocht het toetsenbord ineens een andere indeling gebruiken i.p.v. de gebruikelijke amerikaanse dan is leiden in last. Bieden op e-bay en het beheer over z’n paypal-account gaat prima maar als ie via marktplaats iets gekocht heeft mag ik het betalen. Zo houd ik grip op de financiën 🙂 denk ‘k.

enquete

Vandaag probeerde man dus een aantal enquêtes in te vullen en bij iedere poging werd ie halverwege weggedrukt omdat de enquête niet aansloot bij zijn interesses. Of zou het zo zijn dat de bedrijven toch niet zo erg geïnteresseerd zijn in de mening van het ‘iets oudere’ publiek.

 

 

.

5 thoughts on “Enquêtes klikken

  1. De Gans (Marije) schreef:

    Wat tegenstrijdig! En onhartelijk bovendien. Dan maar niet de mening van het oudere publiek. Blijkbaar sluiten de bedrijven niet aan bij de ouderen en hun interesses. Op den duur wel lastig als je bevolking vergrijst… 😉

  2. kliefje schreef:

    Ik wil niet heel betweterig overkomen, maar het woord apenstaartje kan echt niet meer hoor ;)))

    • kniepertie schreef:

      I know, maar op zn gronings ‘zwienekrul’ is ook zowat

      • Willem schreef:

        Hartstikke mooi woord dat ‘zwienekrul’. Ik stel voor om dat nationaal te gaan gebruiken in plaats van het tegenwoordig algemeen gebezigde leenwoord ‘at’. Nota bene afkomstig uit de financiële wereld. Een wereld die ik als techneut door-en-door wantrouw.
        Buiten dat alles, apenstaartje, -apestaartje wordt ook gedoogd door de Taalunie, omdat het in dit geval niet gaat om het lichaamsdeel van een aap-, is een keurig net Nederlands woord en het ontgaat me volledig wat er mis is om de landstaal te gebruiken. Al geef ik de voorkeur aan mijn eigen moerstaal; de Midden-Drentse variant van het Nedersaksisch. Maar ik mag niet verwachten dat elke Nederlander daarin kan communiceren, laat staan het verstaat.

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Ik weet niet of ik bij het oudere publiek hoor, maar ik heb de schurft aan enquetes en klik ze altijd weg. Mijn man daarentegen vult ze allemaal in. Voor punten die hij kan inwisselen voor bonnen.

Geef een reactie

