Bazig type

Ik heb een werkgever, hij is als directeur van z’n familiebedrijf ook echt wel een baasje en dat ie zich af en toe ook bazig gedraagt daar trek ‘k me maar niet teveel van aan. Waarschijnlijk heeft ie thuis weinig tot niets te vertellen, en dat compenseert ie op ‘de zaak’ šŸ˜‰

index

Er zijn meer werkgevers die dergelijk gedrag vertonen, ik ken er tenminste wel een aantal.
Maar als er mensen langskomen en mij vragen of mijn baas aanwezig is, dan is ’t antwoord steevast: Mijn hond heeft een baasĀ  (en dan doet het er even niet toe dat mijn hondje al ruim tien jaar geleden naar walhalla is gegaan), ik heb een werkgever.

 

 

 

2 thoughts on “Bazig type

  1. Willem schreef:

    Compensatie gedrag; wie heeft er op zijn tijd geen last van is de vraag. Al geef ik meteen toe dat het bij sommigen de spuigaten uitloopt.
    Wat me op de uitdrukking brengt “Een hond heeft een baas, ik heb ……”. Lijkt me ook uitdrukking te geven aan de diepgewortelde wens van velen om over iets of iemand de baas te zijn. Een soort ‘chef-lege-dozencomplex’. Lijkt me een interessant onderwerp voor een psycholoog om op af te studeren.

Geef een reactie

