Geen reclames

Vorig jaar, nog voor zoon z’n eigen huisje betrok, abonneerde die zich op netflix. En omdat het volgens hem voor ons, de oudelui, ook wel interessant zou zijn, nam ie een iets duurder abonnement zodat wij ook konden gaan netflixen, binge watchen of kastje kijken wanneer het ons uit zou komen. Netflix kent zgn. deelbare abonnementen, voor
€ 5 per maan kun je netflixen op 4 verschillende apparaten.
Eigenlijk geloof ik, zouden al die apparaten allemaal op hetzelfde adres moeten staan maar met een handigheidje kan je dat gemakkelijk omzeilen en wij maken gebruik van zo’n truukje.

index
Is dat legaal? Ik ben er niet helemaal zeker van maar ik kijk geregeld met plezier naar allerlei series en stand up comedy.

Het fijnst is nog wel dat je niet helemaal gestoord wordt van reclames.

5 thoughts on “Geen reclames

  1. Sopdet Si schreef:

    Hier nemen we op zodat we kunnen doorspoelen tijdens de reclame. We kijken weinig naar tv en als we dan toch eens kijken willen we niet 50% van de tijd naar reclame kijken. Het vervelende aan die zaken zoals netflix is dat de eindsom altijd maar groter wordt.

  2. Sopdet Si schreef:

    Ik hoop dat ik nu geen dubbele reactie plaats, maar ik moest inloggen en zag mijn reactie niet.
    Zo’n trucje lijkt me wel wat, dan kan je de kosten ook delen. Wij kijken te weinig naar tv om er nog wat extra bovenop te nemen. De tv gaat hier meestal enkel aan voor dochterlief of voor het nieuws

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Wij hebben ook Netflix, hoewel ik het eerst niet wilde. Maar het is toch wel heel handig. En inderdaad geen reclames.

  4. Marjorie schreef:

    Wij doen dit ook hoor. We delen Netflix met onze dochter. Op dit moment kijken we steeds een serie achter elkaar, heerlijk zonder reclame. Wij houden van detective/politie achtige series zoals The Bridge, Broadchurch en Missing. Fantastisch om te kunnen kijken zonder onderbrekingen.

  5. Willem schreef:

    Dat netflix geen reclameonderbrekingen kent, pleit voor ze. De reden dat ik mij niet tot de schare kijkers reken van de commerciële zenders heeft alles te maken met die reclameonderbrekingen. Het programma moet mij al bovenmatig boeien wil ik zo’n reclameonderbreking uitzitten.
    Anderzijds is het ook zo dat ik series langer dan 1 aflevering haat, dus netflix zal waarschijnlijk niks voor mij zijn.
    Als je me diep, eigenlijk helemaal niet zo erg diep, in mijn hart kijkt houd ik niet van die pratende schemerlamp. Te dominant aanwezig in de woonkamer. Het is dat ik geen kelder tot mijn beschikking heb, maar anders verdween de tv daarheen, al zou dat grote protesten van vrouw Helena opleveren; zij komt wat mij betreft gevaarlijk dicht in de buurt van tv-verslaving. De realiteit zou dan waarschijnlijk zijn dat ik de kelder als hobbyruimte zou inrichten.
    Nee, wat mijn ‘tv-behoefte’ aangaat; ik red het uitstekend met Nederland 1 en 2. Zelfs Nederland 3 zie ik zelden. Ja, ik weet wel dat de zenders tegenwoordig anders genoemd worden, maar hoe schiet me niet zo gauw te binnen.

Geef een reactie

