Vakantiewerk? mij niet gezien ;)

Ha, voor mij is het weekend weer begonnen, nou ik kan er wel aan wennen hoor, aan die korte werkweken 😉

Wat ben ik blij niet in te zijn gegaan op het idee van de chef, dagelijks tot ongeveer 2 uur, ja ’s middags, op kantoor te zitten om daarna vrij te zijn. Volgens hem zou dat veel beter uitkomen, ja voor de chef wel en iedere dag als er iets aan de hand zou zijn, zou ik langer kunnen blijven zeker.
Van de week werd er zelfs al gevraagd of ‘k niet ook de 3 vrijdagen in de chef z’n vakantie zou kunnen werken. Ik heb aangegeven maximaal 1 vrijdag te willen komen en dat vind ik eigenlijk nog te veel. Toen ik een paar jaar geleden graag vier weken vakantie wilde hebben kon dat niet eens dus voel ik me nu niet ‘gedwongen’ om de chef uit de brand te helpen. Daar zoekt ie maar mooi iemand anders voor 😉

vakantie

Ik vind deze vierdaagse werkweek prima, zoals ie nu is!

4 thoughts on “Vakantiewerk? mij niet gezien ;)

  1. Willem schreef:

    Groot gelijk. Liefde moet altijd van twee kanten komen en blijkens jouw beschrijvingen is er bij jouw chef maar een belang; het zijne en dat ondergebracht onder de noemer bedrijfsbelang.
    Geniet van jouw vierdaagse werkweek. Uit ervaring weet ik het een groot genoegen is. Heb ik een jaar of 10 gedaan en de laatste twee jaar voor mijn pensionering werkte ik in principe maar 3 dagen per week. Mijn voordeel was wel dat ik zelfstandig was en werkte volgens het principe uurtje-factuurtje, dus als het zo uitkwam dat er een keer langer gewerkt moest worden, dan werd dat ook in rekening gebracht.
    Toe de kinderen afgestudeerd en uit huis waren, veranderde mijn motto van ‘werken moet omdat je verantwoordelijkheden hebt’, naar ‘werken doe je om je vrije tijd zo aangenaam mogelijk door te kunnen brengen’.

  2. Vlijtig Liesje schreef:

    Ik kan me voorstellen dat zo’n vierdaagse werkweek heel prettig is. En ik kan me voorstellen dat als zo’n baas weinig schappelijk naar jou toe is, je zelf ook minder behulpzaam wordt.

  3. Groot gelijk! Ik ben zelf altijd echt wel van mensen helpen, maar als het geen tweerichtingsverkeer is, dan houd ik het op gegeven moment ook écht voor gezien.

  4. johmar schreef:

    Wij moesten in februari al doorgeven wanneer we vakantie wilden, want dan konden ze de vakantieplanning ruim op tijd maken, aangezien er maar een tegelijk vakantie kan nemen, werk in de schoonmaak ,met 4 mensen in de avondploeg. Nu werd er al gesuggereerd na de vraag of de planning al rond is , dat we geen vervanging krijgen maar het onderling op moeten lossen en desnoods een half uur langer werken, nou nee, gaan we niet doen aangezien dit al het zoveelste jaar is dat er geen vervanging komt, behalve als blijkt dat de boel fout loopt, wat andere jaren telkens gebeurde, die vervanging komt er niet omdat dat geld kost en als wij het onderling oplossen bespaart dat onze werkgever geld.

Geef een reactie

