Jammer…

Lingo ( bestaat dat nog wel?) zou je in de verte educatief kunnen noemen, er was zelfs, nog niet eens zo lang geleden, een minister-president die het voor het programma opnam omdat de NPO toen het onzalige ( in de ogen van de MP destijds) plan lanceerde dat die balletjes beter van de buis gehaald konden worden. En daarna vernieuwde een nieuwe, inmiddels demissionaire staatssecretaris van onderwijs en cultuur de publieke omroepen want er moest een meer educatieve tv-programmering komen.
Spelletjes en gein hoorde niet bij de publieke omroepen dat was meer iets voor de commerciëlen.

Weet je dat ik, zeker gezien bovenstaande, helemaal in shock was, en nog wel een beetje ben dat de NTR per direct ‘Het Groot Dictee der Nederlandsche Taal’ zal gaan schrappen. (je ziet het, ik ben plotsklaps zomaar het woord “Nederlandse” vaud gaan spellen 🙂

8487306ff1b4cf7066cfe9f2bcc9a867

Een educatief programma bij uitstek waarin ik eindelijk eens leerde hoe ik precies przewalskipaard moest spellen, zal niet meer uitgezonden worden.
Ik vind het jammer…. maar ’t is wel eens te meer een reden om geen tv te kijken.

 

4 thoughts on “Jammer…

  1. Rob Alberts schreef:

    Geen tv-kijken bevalt mij zeer goed.
    Een van mijn motivaties om te bloggen is om mijn spelling te verbeteren.
    Vriendelijke groet,

  2. betjesonnetje schreef:

    Ik vond het een van de leukste programma’s op de Nederlandse tv. Die onmogelijke die je nog nooit had gehoord en die toch bij de Nederlandse taal bleken te horen: heerlijk. Ik zal het missen, het Dictee.

  3. anja schreef:

    Ik kijk zelden tv maar deed altijd mee met het dictee. Ook ik vind het erg jammer dat dit nu niet meer wordt uitgezonden.
    Ik weet dat onze taal leeft, en dus verandert, maar ik kan me soms druk maken om verkeerd gebruik van uitdrukkingen. Zoals “ik irriteer me aan…” terwijl het toch echt is “ik erger me aan…” en “iets irriteert me”.

Geef een reactie

