Binnenste buiten

Een gevleugelde uitspraak van opa’s en oma’s die vinden dat we tegenwoordig te veel wassen, is: Vroeger droegen we onze onderbroek een hele week en de volgende week werd ie omgedraaid (binnenste buiten denk ‘k toch, ’t achterste voor draagt verdraaid vervelend).

was

En dan volg je netjes de wasvoorschriften die aangeven dat broeken liefst omgedraaid en met de ritsen dicht gewassen moet worden, truitjes en shirts hoeven alleen maar binnenste buiten gedraaid en dus droog je de shirts en broeken ook zo.

Halverwege de ochtend kwam ‘k er achter dat ‘k m’n truitje omgedraaid/binnenstebuiten droeg. Ja ik wel….

5 thoughts on “Binnenste buiten

  1. Rob Alberts schreef:

    Regelmatig moeten anderen mij even helpen met het aankleden.

    Achterstevoren, binnenstebuiten, scheef of averecht en met losse knopen, altijd gaat er wel iets mis …..

    Vrolijke groet,

  2. kliefje schreef:

    Heb ik ook wel eens hoor 🙂

  3. cellie citroen schreef:

    Hartstikke hip; je bent gewoon trendsetter!

  4. Willem schreef:

    In mijn moerstaal heet zoiets ‘de trui krang aan hebben’ Het woord ‘krang’ staat bij mij hoog op de lijst van leuke woorden en met stip bovenaan het simpele woordje ‘Moi’. Voor diegenen die het Nedersaksisch niet machtig zijn; het is een op alle tijden van de dag geldende begroeting.

  5. Haha, dat heb ik ook wel eens hoor! En die was groeit idd hard aan! En dan verkleed ik me niet eens honderd keer. Sterker nog, ik zit regelmatig nog tot een uur of 1 in een badjas achter de computer :$ Ligt vast aan vriend, met een van zijn broeken zit de trommel al bijna vol 😛

Geef een reactie

