Belnietaan-plaatje

Sinds een aantal maanden heb ik een plaatje, zelf gefröbeld en gelamineerd, naast de deurbel waarmee ‘k aangeef niet gediend te zijn van verkopers, collectanten en fondsenwervers.2016-10-20-18-21-52En dat helpt echt, OK ’t is niet een originele sticker van het “belnietaan”-register maar het werkt wel als zodanig.
Terwijl we gisteren zaten te eten, zag ‘k een jongeman, ’n grote map onder de ene arm, de andere arm al bijna uitgestrekt naar de bel, aankomen. Ik verwachtte de deurbel te horen gaan maar niks-nada-niente. De jongen maakte rechtsomkeert en na 20 seconden hoorde ik wel de bel van de buren.

Ik ben blij met de duidelijkheid (en rust in huis, we hebben nogal een irritante bel) die zo’n plaatje geeft!

8 thoughts on “Belnietaan-plaatje

  1. kliefje schreef:

    Ik heb er ook zo’n hekel aan. Alsof ik niet zelf kan opzoeken -als ik wil veranderen-, naar wie ik dan wil…

  2. Yasr schreef:

    Goed dat je dit dan naast de bel hebt opgehangen, dan kun je dit namelijk goed lezen. Ik liep een keer voor een collecte, belde aan, de deur ging open en stilzwijgend werd gewezen op een briefje dat op de klep van de brievenbus was geplakt. Notabene 40/50 cm lager! Daar kijk je niet als je aanbelt. En de deur werd met een klap dichtgegooid. Wat een “vriendelijke” ontvangst. Een collectant loopt niet voor zichzelf, m.i. kun je dan toch wel vriendelijke behandeld worden.

  3. luani206 schreef:

    Wij hadden vroeger zo’n ja/nee sticker op de brievenbus en dat scheelde al zoveel , en jouw plaatje een vinding .Hier staan de aan de poort of over de schutting heen te roepen of rijden door de straat en roepen van alles wat ze te koop aanbieden .
    gr Henriette
    http://www.onsleveninroemeni.blogspot.ro

  4. JasMien schreef:

    Goed gevonden zeg!

  5. Patti schreef:

    dus jehova’s zijn wel welkom ??? lol

  6. Vlijtig Liesje schreef:

    Dat heb je mooi gedaan zeg. Het zijn leuke kaartjes om te zien. En voor de ‘aanbellers’ heel duidelijk.

Geef een reactie

