Hier word ik niet vrolijk van

Verdulleme, let ik d’r op geen verzorgingsproducten met micro beads te kopen, blijkt uit onderzoek dat het wassen van je fleeceshirt minstens evenveel schade aanricht, sterker wij eten zelfs al onze eigen kleding op.  OK dat doen we dan via een omweg maar evengoed!

cbhippowebsite plcl

Natuurlijk wist ik ook al wel dat een paar sokken behandeld met een antitranspirant vuilwerend middel (de zgn nano-coatings) niet erg milieuvriendelijk zijn en als ‘k het kan voorkomen koop ik zulke producten ook niet en ik probeerde er al op te letten liefst kleding te kopen van natuurlijke materialen zoals katoen, linnen en wol.

Ik heb wel bijvoorbeeld een, nu niet meer zo’n heerlijk, fleece vest, ik draag het du moment van ’t bloggen zelfs, lekker warm, gekocht in Seattle van chinese makelij dus zo wie zo al heel milieubelastend maar ja zomaar weggooien is ook wat. Goed ik blijf het ding zolang dragen tot ie al rottend van m’n lijf stinkt, vooral niet meer wassen dat ding want dan verpest ik nog meer dan ‘k nu al doe.

Grmbl, soms zou ‘k wel willen niet zo op de hoogte zou zijn met dergelijke onderzoeken.

7 thoughts on “Hier word ik niet vrolijk van

  1. Gerlinde schreef:

    Oh erg he. Er blijft ook echt weinig over…

  2. Siny schreef:

    Blijft altijd moeilijke keuzes, je doet je best maar er komt zo vaak weer iets te voorschijn waarvan je weer denkt , dit wil ik niet.

  3. kliefje schreef:

    Houden dat vest, want hoe vaak was je ‘m nou?

  4. Wilma schreef:

    Ik vind de meeste individuele acties vechten tegen de bierkaai. We zullen door politieke keuzes dit soort dingen moeten zien te regelen. Als de overheden (wereldwijd) niet ingrijpen kan een individu niets doen. Idem met vlees en de bio-industrie. Ik eet het niet, maar heb niet de illusie dat dat het probleem oplost.

  5. Siebrie schreef:

    Ik vroeg het me al af…. Die fleeceshirts worden van oude pet-flessen gemaakt, dat is heel goed, maar als je ze wast, gaan er miniminiministukjes door de afvoer naar buiten, de zee in. Dan maar met de hand wassen en het water in de tuin gieten?

    Vanaf nu alleen maar wollen vesten? Maar die fleecevesten zitten zo lekker, en zijn zo gemakkelijk! Pffft, lasting hoor.

  6. e schreef:

    jeetje ja. fleecevesten zitten heerlijk warm, scheelt ook weer energie. Ik hou niet zo van wol. Wat jammer zeg.

  7. Willem schreef:

    Kniepertje, Kniepertje, hadden de geharde veganisten eindelijk iets gevonden ter vervanging van hun wollen vest. Nu zaai je weer twijfel in hun hart door de schadelijke gevolgen van het wassen van een fleecevest voor het voetlicht te brengen.
    Een veganist zou er moe van worden, wat natuurlijk weinig zegt over realistisch denkende mensen.

Geef een reactie

