energiek vergelijken

Vorig jaar zo rond deze tijd bleven we met z’n tweeën in het Knieperhuis wonen, zoon ging op zichzelf. Vandaag noteerde ik de meterstanden in m’n excelletje en, da’s het fijne van excel hoewel zoon beweert dat ik het programma geheel verkeerd gebruik, ik kon direct vergelijken met de meterstanden van vorig jaar.

In de eerste 4 maanden van 2016 gebruikten we, met ons drietjes 350 kwh meer dan wij met ons tweeën van januari tot april 2017. Als ‘k deze trend doorzet dan gaan wij dus 1050 kwh per jaar minder verbruiken.

energie

En zo kan ik niet anders dan concluderen dat onze zoon een energieke grootverbruiker van elektra was, en misschien nog wel is, want in 2015 was ons verbruik gemiddeld over het jaar 3000 kwh en daar gebruikte, heel kort door de bocht, zoon dus meer dan een derde van, pffft. Da’s nogal wat!

Mijn oma was heel stellig: kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen maar ik durf met grote stelligheid beweren, kleine kinderen zijn duur, grote kinderen zijn vele malen duurder 😉

 

 

 

 

3 thoughts on “energiek vergelijken

  1. kliefje schreef:

    In augustus ga ik weer overstappen, doe ik elk jaar. Even de cijfers afwachten. Ik ben bang voor een grotere rekening, de kachel staat dit jaar veel te lang aan 😦

  2. luani206 schreef:

    Hier betalen we per 3 maanden het electra , en overstappen kennen ze hier niet .Er is maar 1 maatschappij die het electra verzorgt. Een jaar afrekening zoals in Nederland kennen ze dan ook niet. Ons energieverbruik valt mee als ik anderen hoor. In Nederland letten we altijd op het stroomverbruik en hier ook dus licht uit als je ergens niet bent , kachel laag s’avonds maar dat gaat hier niet op want we stoken op hout . Het zijn de kleine dingen die toch echt wel helpen in je verbruik.

    gr Henriette
    http://www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

  3. VeggieMo schreef:

    Er staan hier regelmatig drie PC’s te draaien. Drie gamers hier. Dat vreet echt heel veel stroom.

Geef een reactie

