’n Gegeven paard

Handcrème, ik kan er niet zonder en toen ‘k van de week de inhoud van m’n handtasje op het wereldwijdeweb publiceerde, bedacht ‘k later dat ik de tussen nog wat vergeten items ook de tube handcrème was vergeten te melden. Dat was stom 🙂

Maar goed, ik smeer m’n handen graag zacht, tenminste dat probeer ik en ‘k was dan ook blij met het kerstcadeautje van de apotheker (en nee dit wordt geen kerstverhaaltje hoewel het er de afgelopen week koud genoeg voor was maar zij geven ieder jaar zo rond de kerstdagen een aardigheidje aan iedere klant die medicijnen komt halen). Alle klanten kregen het afgelopen jaar een tubetje handcrème van één of ander vaag apothekersmerk.

Nou ben ik best goed op de hoogte met de cadeautjesmores: je mag een gegeven paard niet in de bek kijken (voor de paardenliefhebber: mond! maar dan verpruts ‘k het gezegde) maar deze handcrème is het vooral niet, de huid van de handen wordt in plaats van poezelig, trekkerig en vooral de nagels voelen heel vreemd aan, alsof ze niet meer bij m’n handen horen en da’s toch een gek gevoel.

2017-04-30 19.10.00.jpg

‘k Gooi niet gauw zulke krijgertjes weg, nu wel en ik stap per direct weer over op de lavera allround, geen aandelen maar wel zo fijn voor m’n handen, behalve dat zo’n grote pot iets minder goed in m’n handtasje past.

LAALLROUND25ML_large

 

.

 

 

5 thoughts on “’n Gegeven paard

  1. kliefje schreef:

    Ik ben verslaafd aan handcrème. Heb overal tubes staan en liggen. Ik denk dat ik per dag wel 15x smeer. Ben ik dan verslaafd?

    • Willem schreef:

      In dit geval lijkt me wel sprake van enige verslaving; in ieder geval 13 maal daags. Een andere mogelijkheid is dat je wel moet smeren om nog enig vel over te houden, omdat je je handen zo vaak wast. Volgens de psychologie van de koude grond, duidt het veelvuldig wassen van de handen op veelvuldig liegen. Deze (nutteloze) kennis heeft wel mijn beeld van een tweetal sectoren die ik toch hoog achtte enigszins doen kantelen. Het gaat in dit geval om keuken- en geneeskundig/verzorgend personeel. Moest ik er opeens vanuit gaan dat het allemaal leugenaars waren.
      Het enige waarvan ik wel zeker ben is dat mijn koksopleiding destijds wel een grote leugen was.

  2. Henriette schreef:

    Handcreme heb je letterlijk in alle soorten . Mijn man zweert bij nivea van die bekende blauwe blikken . Ik heb een tijd terug hier bij de natuurwinkel een pot creme gehaald op basis van calendula echt heerlijk spul . Ik had mijn hand behoorlijk verbrand en dankzij deze zalf is het goed genezen , Het helpt ook goed tegen schrale handen , voeten etc heb ik inmiddels gemerkt .

    Gr Henriette
    http://www.onsleveninroemenie.blogspot,ro

  3. Francien schreef:

    Voorkeur voor handcreme is heel persoonlijk, maar als je huid er trekkerig van wordt, dan kun je het beter weggooien. Zelf heb ik handcreme van A.ction die lekker snel intrekt.

  4. AJ Lub schreef:

    Ha ha dat klinkt bekend.
    Ik volg je al een tijd, lees alles, maar soms pas later.
    Een week of twee. (Nu 15mei.)
    Ga lekker door met schrijven. Door deze rand stad bewoner eordt het heel erg gewaardeerd.
    M.vr.ge. AJ

Geef een reactie

