Lurkers ontwaakt !! en laat (van) u horen

Is er al weer een heel blogjaar voorbij en mag ik ook nu mijn hooggewaardeerd lezerspubliek uitnodigen om te ontlurken.

drinkflesje

Ontlurken, wa’s dat nou weer, hoor ik u denken: Dan moet ik eerst duidelijk maken wat een lurker is, da’s namelijk de enige persoon die kan ontlurken 😉

Nou hier komt ie: Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, blogs of Wiki’s alleen meeleest, maar zelf (bijna) niets bijdraagt. Binnen het lurken kent men een aantal groepen; de eerste is geheelonthouder, dat wil zeggen dat deze helemaal nooit iets toevoegt. De tweede is iemand die zelden iets bijdraagt, slechts af en toe dus, de derde is een persoon die wel in bepaalde nieuwsgroepen, chatrooms of forums iets bijdraagt maar in andere alleen lurkt. Wanneer een lurker plots echt gaat bijdragen na een tijd lurken noemt men dat ontlurken. Dit kan echter ook van tijdelijke aard zijn. Men kan na actieve periode ook weer in de lurkmode gaan.

En in 2011 riep Kliefje de 29e april uit tot ontlurkdag en da’s tot op heden zo gebleven. De meeste van die jaren deed ik mee, ik ben ook verdraaid nieuwsgierig wie er bij mij allemaal wel meelezen maar nooit reageren.
Ik zou zeggen, kom maar op, ik wil je graag leren kennen

19 thoughts on “Lurkers ontwaakt !! en laat (van) u horen

  1. JasMien schreef:

    Ik lees mee en reageer wel af en toe 😜

  2. jolanda schreef:

    Ik lees mee en geef heel soms een reactie. Gr. Jolanda

  3. Ivy schreef:

    Ik ben een bijna 60-er, sinds enige tijd in financiële staat om niet meer verplicht te hoeven werken en volg blogs van heel verschillende aard. Soms met veel interesse, soms met wat minder.
    Een poos geleden had ik ook een blog, maar daarmee ben ik gestopt, al ‘kriebelt’ het nog wel van tijd tot tijd.

  4. Rowan schreef:

    Ik beken, ook ik ben een lurker 😀.
    Soms lees ik gewoon omdat ik jouw schrijfstijl apprecieer, soms om zelf inspiratie op te doen.
    En soms lijkt het me leuk om ook een blog te starten, als stok achter de deur, omdat ik nog zoveel uit wil voeren in huis, maar er als alleenstaande moeder van 5 niet steeds toe kom.

  5. Siny schreef:

    Hier nog een lurker , marre lees je bijna altijd en ik geniet van je stukjes.
    Oh ja wellicht de Groningse herkenning😉

  6. De Gans (Marije) schreef:

    Ik ontlurk hierbij! Die Groningse herkenning is ook mooi ja 😊

  7. Anneke kuiper schreef:

    Ook een lekker.

  8. Roelie schreef:

    Ik ben een Drentse met warme gevoelens voor Groningen, want ruim 10 jaar in Oldamt gewoond. Lees met genoegen en herkenning je blogjes. Nu dus ontlurkt. Dank voor veel leesplezier!
    Groet Roelie

  9. Hans schreef:

    Deze betekenis van lurken kende ik niet. Wel uit een flesje lurken. Maar in de betekenis die er nu aan gegeven wordt ben ik ook een lurker. Wel lezen en heel soms reageren.

  10. Lonneke schreef:

    Ik ben geen lurker, maar het aantal blogs dat ik interessant vind is zo groot, dat ik er soms weleens eentje een tijdje uit het oog verlies…

  11. Henriette schreef:

    Grappig je aanhef ik moest echt ff denken waar heeft ze het over . Wij zeiden altijd als er iemand aan een fles zit , zit je er weer aan te lurken daarom vind ik jouw verklaring heel leuk.Ik lees meerdere blogs en reageer ook vaak gewoon omdat het leuk is om te lezen en voor diegene die de blog maakt een reactie ook leuk is . Zelf hou ik een blog blij over ons leven in Roemenie

    Gr Henriette

  12. Turfie schreef:

    Hier ook een lurker.
    Jouw blogje is zo leuk, vanwege de ontzettende nuchterheid mentaliteit (doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg), die je hebt.
    Groetjes,

  13. Ineke schreef:

    Ook hier een lurker😉. Ik lees heel veel blogs en af en toe reageer ik. Groetjes, Ineke

  14. kliefje schreef:

    Leuk dat je meedeed! En je hebt er aardig wat zo gek gekregen te reageren 🙂

  15. janny schreef:

    ik lurk, dat vind ik leuk, en jouw stukjes zijn leuk!
    Geboren in 1959 in West Friesland en al ruim 30 jaar wonende tussen de Gelderse vallei en de Veluwe. ik ben gek op mijn moestuin, ben vrijwilliger bij de voedselbank en help een paar mensen als poetsvrouw.
    Ik neem me voor af en toe te reageren op je stukjes…….
    groetjes

  16. Gerdien schreef:

    Mijn oma bakte altijd knieperties en ik ben geboren in huize Tavenier. Zie daar waarom ik graag meelees, ook al ben ik inmiddels een behoorlijke zwolse. En lurker. Dus.

  17. jo schreef:

    ik ben een lurker . En vind t leuk om te lezen. Maar voel totaal geen behoefte om ergens op te reageren. Ook al omdat iedereen mee kan lezen.

  18. nanny schreef:

    Ja ik lees ook graag mee vanuit Griekenland, heb meestal niks toe te voegen of op te merken aan je stukjes…

Geef een reactie

