Minder tasjes

40 procent minder plastic tasjes die in de plasticsoup verdwijnen en wel 70 procent minder verstrekte tasjes.Da’s de winst van het verbod op de uitgifte van plastic tasjes.

Zo heel moeilijk is ’t niet en toch zie ‘k nog steeds mensen hun groente in het plastic verpakken. OK ik snap dat je de losse worteltjes niet één voor één over de kassaband wilt laten dansen of per blaadje spinazie gaat afrekenen maar om nu die bloemkool ook nog in het plastic te verpakken?
Of wat te denken van de bananen, die jongens hebben al zo’n mooi jasje die ga je toch  niet smoren in plastic?
Dat je de aardbeien of frambozen niet los onder in de tas gooit, daar kan ‘k inkomen maar appels of een rode kool?

groentezakjes

Ik gebruik al jaren mijn zelfgemaakte katoenen groentezakjes, al sinds ik ooit de groeteman hoorde vertellen dat ie per week 100 euro kwijt was aan plastic tasjes.  Ik kocht voor nog geen twee euro een paar leuke katoentjes en maakte daar groentezakjes van.

En nog steeds krijg ‘k leuke reacties!

4 thoughts on “Minder tasjes

  1. groene vrouw schreef:

    Ik gebruik ook zelf gemaakte tasjes, een vriendin heeft er een stel gehaakt voor mij en van stof gemaakt.
    Een heel leuk kado om te krijgen!

  2. Adrianne schreef:

    Ik naaide ze ook zelf, broodzakken, groentetasjes, leuke hippe kindertasjes (met Woezel en Pip, Nijntje) voor als dochterlief mee boodschappen mag doen, vind ze geweldig!

  3. kliefje schreef:

    Ik ben jaren geleden al begonnen met mijn eigen tasjes. Ik ben zó’n trendsetter 😉

Geef een reactie

