Vergeten lijstjes

Het is DE bespaartip die al heel erg vaak gegeven werd en nog vaker herhaald moet worden: Neem een boodschappenlijstje mee als je

En ik? Ik ben in staat dat lijstje te maken en het vervolgens op de tafel te laten liggen, sterker, het is me al vaker gebeurd dat ik het lijstje in de broekzak stak en al zigzaggend door de supermarkt het lijstje vergat. Ja echt! Of als ’t op betalen aankwam, ik het lijstje pas uit m’n portemonnee viste en tja eenmaal bij de kassa leg je de overbodige doppers en die luxe broodjes niet meer terug.

Gelukkig ben ik heel behoorlijk op de hoogte wat mijn voorraden betreft en ook kan ‘k vrij goed inschatten wat wij zo door de week opeten, dus veel overbodige aankopen doe ‘k niet echt en die ene, wel overbodige zak boerenkool kan gerust in de vriezer bewaard blijven.

b6e1cdc8bb0c25a4f44b8d0115f2a0ed.png

Ik heb een periode gehad dat ‘k op een papiertje schreef wat er echt op was, als in niets meer op voorraad, ging ik dan boodschappen halen dan lag dat papiertje gewoon thuis maar door het op te schrijven had ‘k het wel gememoriseerd en kon ‘k in de winkel precies die spullen pakken die ‘k ooit had opgeschreven om het wekelijkse brood en de knoflookbol te vergeten.

Conclusie: Ik steek vreemd in elkaar, maar hee ik kan ermee omgaan 🙂

 

 

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Vergeten lijstjes

  1. Rob Alberts schreef:

    Ik neem bewust een te kleine boodschappentas mee.

    Zonnige groet,

  2. betjesonnetje schreef:

    Hier ook ongeveer zo, met die lijstjes.

  3. tineke schreef:

    Ik stop het lijstje bijna altijd in m’n portemonnee, dan vergeet ik het niet !

  4. ariadnesdraad schreef:

    Ik ben precies zo 🙂

  5. Willem schreef:

    Doet me denken aan min middelbareschooltijd. Voor een repetitie maakte je vaak een uittreksel op spiekpapierformaat, maar als puntje bij paaltje kwam had je het helemaal niet nodig. Ik vermoed omdat je bij het maken ervan de lesstof zo intensief bestudeerd had, dat je je alles al eigen gemaakt had.

  6. moneysavingz schreef:

    Haha herkenbaar. Doe je helemaal moeite om een lijstje te maken en dan vergeet je die. Het opschrijven werkt al goed voor het onthouden gelukkig

Geef een reactie

