Geen spaarpot, wel sparen

Nooit maar ook echt nooit zal ik een spaarpot aanschaffen, ik vind de aanschaf van een spaarpot volstrekt overbodig. Daar geef ‘k geen geld aan uit, da’s direct de eerste winst al.
Noem het vreemd maar als je wilt (be)sparen dan koop je daarvoor toch geen speciaal potje, dat tientje (voor zo’n spaarpot) kan je direct al zo in een, om het even welk potje steken.

’t Is niet dat ik geen muntgeld gebruik, graag zelfs, ik pin heel geregeld een bedrag om daarmee BigBrother om de tuin te leiden, men hoeft bij de bank niet precies te weten waar ik de boodschappen haal en hoeveel ik uitgeef aan kleding ofzo. En als je dan ‘gewoon’ geld in de knip hebt dan blijft er ook vaak iets over, wekelijks zelfs en al sinds jaren doe ‘k al het overgebleven kleingeld uit de knip in een linzenblikje (ooit een pondje droge linzen gekocht, ingeblikt en wel) Zolang het niet meer in de portemonnee zit kan ‘k het geld niet meer uitgeven maar in geval van een collecte heb ‘k ook altijd wat muntgeld in huis.

Emergency_spaarpot_white

Het voordeel van zo’n gewoon blikje is dat je er gemakkelijk bij kan, het echte spaarvarken moet vaak eerst helemaal gesloopt worden en na zo’n slooppartij moet er een nieuwe spaarpot aangeschaft, je snapt ’t al: niet door mij. Ik blijf mijn blikje trouw 😉

 

9 thoughts on “Geen spaarpot, wel sparen

  1. Ik heb ook geen spaarpot maar een groot oud plastic tonnetje waar alles in kan. Ik heb er zelf een plaatje op geplakt om het vrolijker te maken 😉

  2. Vlijtig Liesje schreef:

    Ik koop ook geen spaarpot. Dan heb je dat ding weer ergens staan… Bovendien doe ik zoveel mogelijk digitaal.

  3. Nona schreef:

    Haha mee eens. Toch hebben wij wel een spaarvarken. Tweedehands gekocht voor 1€ schat ik. Er zit een klepje met sleutel onderin, dus we (de kinderen dan) hebben er al járen plezier van. Voor kindjes vind ik een echt ouderwets spaarvarken toch wel leuk 🙂

  4. Yasr schreef:

    Ik heb een oud collectebusje als spaarpot.

  5. e schreef:

    onze kinderen hebben een spaarpot, van de kringloop! hele leuk staan daar. meestal te koop voor 1 euro ofzo 🙂

  6. Ik spaar al mijn losgeld in een lege pindakaaspot met deksel. Werkt inderdaad net zo goed!

  7. izerina schreef:

    Ik vond ooit een mini-geldkistje, dat niet op slot kan.. Dat is mijn muntgeldpot. Is er een collecte,dan pak ik gemakkelijk geld uit.

  8. Gewoon Vlijtig schreef:

    Ik had een ouderwetse bewaardoos van porcelein voor thee, maar de inhoud werd te zwaar. Nu bewaar ik het in de ‘rumtopf’ die al 15 jaar als sier in de keuken staat.

  9. johmar schreef:

    Ik heb een tijdje oude blikken verzameld , die staan op een kastje wat aan de muur in de woonkamer hangt, eerst waren die blikken leeg, nu bewaar ik er mijn Voorraad groentezaadjes, mijn naaispulletjes en mijn kleingeld in, niet alleen decoratie ,maar ook nuttig.

Geef een reactie

