Bar minimaliseren

Geen betere raad dan voorraad maar een jaarvoorraad aan goedkope kerstwijntjes, gedistilleerd of gestookte (niet zelf) sterke drank, en vrijwel allemaal gekregen, is natuurlijk overdreven.
Tja ik drink zelfs het liefst vermouth, ’s avonds een slaapmutsje van dat spul waarvan ieder ander roept dat het naar hoestdrank smaakt, en dus blijft de meeste gekregen wijn in de kast staan.

In het weekend zocht ik de drankvoorraad ‘ns uit, een deel van de wijn kan prima als doorgeefcadeau dienst doen evenals de nog gesloten flessen wodka, berenburg en verschillende likeurtjes.

De geopende flessen sherry, bessenjenever en port die overjarig stonden te worden zijn in de gft-bak beland, de inhoud daarvan, de flessen zelf in de glasbak en ik had het effect van de geur die uit de kliko opsteeg op de vuilnismannen best wel eens willen zien 😉
(Ik heb geen 112 melding voorbij zien komen van een vuilnisauto die al slingerend door de toch best smalle straten van onze wijk reed)

index

Da’s (de) bar minimaliseren, wat ik zo deed 😉

 

 

5 thoughts on “Bar minimaliseren

  1. Rob Alberts schreef:

    Alcohol bederft niet en is dus langer houdbaar.
    Bij de flessen wijn blijft het de vraag of het nog drinkbaar is.
    Vriendelijke groet,

  2. Nans schreef:

    Goeie actie! Als het toch alleen staat te verstoffen in de kast, dan kun je het net zo goed wegdoen.

    Dat zal een ruimte geven!

  3. Lot schreef:

    Met restjes uit flessen kook ik ook graag, geeft vaak net iets extra’s aan gerechten.

  4. Vlijtig Liesje schreef:

    Wij hebben nooit drank in huis eigenlijk. Mijn ouders hadden vroeger wel zo’n dranktonnetje!

  5. Willem schreef:

    Aardige term “doorgeefcadeau”. Dat lot treft ook vrijwel alle dranken die bij mij thuis gekregen of gewonnen worden. Vrouwlief is helemaal alcoholvrij en mijn alcoholconsumptie beperkt zich tot hooguit een corenwijn per maand.
    Van huis uit heeft drank nooit een rol gespeeld in mijn leven, negatrief noch positief; mijn vader was aanhanger van ZAP (Zuiver Alcholvrij Product) en mijn moeder dronk wel eens een ‘schilletje’ (citroenbrandewijn) bij een verjaardag of vergelijkbare gelegenheid. Toch hadden we altijd sterkedrank in huis, want het was de gewoonte dat veeverkoop bezegeld werd met een borrel. Een jonge klare meestal. Dit tot ergernis van mijn vader. Mijn moeder kende zijn afschuw voor drank en de conversatie ging meestal als volgt: Tegen de veekoopman “Ie een schiere?” en tegen mijn vader “Ie wilt der zeker suker in” en dan kreeg mijn vader een borrelglas gevuld met suiker met daarin een minieme hoeveelheid jenever en, essentieel, een lepeltje zodat hij de suiker op kon lepelen. Als de veekoopman zijn glaasje op had, had mijn vader vaak niet meer dan het eerste schepje ge-alcoholiseerde suiker genuttigd en was de ceremonie voorbij.
    Of het waar is weet ik niet, maar achteraf gezien, zou het me niet verbazen dat mijn moeder de rest van het suiker-jenevermengsel oplepelde.

Geef een reactie

