Zelluf doen

Al jaren doe ik zelf de belastingaangifte nadat ‘k ten tijde van of kort na de aankoop van onze huidige woning eens via de vakbond de aangifte wilde laten verzorgen.
Het was nog in de tijd van de papieren aangiftes en toen ik met de door een vrijwilliger  ingevulde aangifte thuis kwam, besloot ik alles nog eens door te rekenen en na te pluizen.

Ik ben nog steeds blij dat ik dat deed!
Er zaten zoveel fouten in die aangifte dat de belastingdienst zomaar de FIOD op m’n dak had kunnen sturen vanwege valsheid in geschrifte, verkeerd geïnterpreteerde aftrekposten en foute optelsommen. Wat…. ik zou jarenlang extra gecontroleerd zijn door de dienst.

Ik heb het de vrijwilliger niet kwalijk genomen, ik was waarschijnlijk zijn allerlaarste klant ofzo, maar zelf de wijzigingen aangebracht en de aangifte ingestuurd.
Binnen no time was de belastingdienst akkoord en kreeg ik de voorlopige beschikking en teveel betaalde belasting terug.

boontjes
De moraal: zelfs als je denkt dat je de aangifte beter door iemand kan laten verzorgen, lees goed na voor jij je handtekening zet, het kan zomaar heel veel schelen. In ons geval ging het zo’n 20 jaar geleden om een kleine 3000 guldens en da’s serieus geld!

 

 

One thought on “Zelluf doen

  1. Vlijtig Liesje schreef:

    Wauw, dat vind ik heel veel inderdaad. Goed dat je zo oplette zeg!

Geef een reactie

