Twee bijen in een klap

Van de week leende ik voor de 27ste keer in 6 jaar geld uit. Via Kiva, dat is.

En zo keek ‘k ook maar eens goed naar m’n statistieken. In al die jaren heb ik totaal 675 dollars uitgeleend, die som had je zelf ook kunnen maken 😉

Van dat geld kwam er tot nu toe $537.49 terug en raakte ik $35.34 kwijt, voornamelijk vanwege wisselkoersverliezen. Van één lener is bekend dat zhij de lening niet terug zal betalen wegens faillissement ofzo iets.

Deze laatste lening die ‘k uitzette was aan een Boliviaanse, die graag haar honingbij-farm wil uitbreiden. Een goed idee!

b2d10c6fb00ba0f5717089a54b8561fc

Zo vang ik toch twee vliegen, euh bijen in één klap: ik help de bij en de boerin, en dat geeft toch een goed gevoel 🙂

 

 

One thought on “Twee bijen in een klap

  1. Willem schreef:

    Het komt me voor dat er veel slechtere doelen zijn om je geld aan ‘kwijt te raken’.
    Ikzelf geef steeds voor een periode van twee jaar maandelijks geld aan enkele ‘goede doelen’ Aan het eind van dit jaar zijn er bij mij weer twee nieuwe aan de beurt. Zal eens bezien of KIVA er een van kan zijn.

Geef een reactie

