Met een boek in een hoek

Wat sommige dingen betreft is een soort van stok achter de deur wel heel erg handig, voor mij in ieder geval.

Waar ik als 7-jarige de verplichte leesles op school niks vond omdat het zo traag ging, na het eerste uurtje klassikaal lezen had ik zo’n boek uit en dan moest je wachten omdat iedereen, ook de mindere goden een leesbeurt moesten krijgen, en thuis las ik zelfs de streek- en andere romans die m’n moeder in de kast had staan, komt er nu te weinig van.

Gelukkig ben ‘k zo’n jaar of twee geleden ingestapt in een leesclubje en daardoor wordt er door mij ook weer gelezen. Ik noemde het toch al: die stok achter de deur 😉
(Er zijn meer voordelen aan zo’n leesclubje: we bespreken niet alleen het gelezen boek maar ook de schrijver (M/V) en doordat we om de beurt een boek of schrijver kunnen voorstellen lees ik ook nog eens iets waar ‘k anders nooit aan gedacht zou hebben. Ook is ons clubje heel laagdrempelig,  we komen zo eens per 6 weken bij één van ons thuis voor de boekbespreking en aan contributie doen we niet.

full_book-clubweb

Het moet tenslotte wel leuk blijven om met een boek in een hoek weg te kruipen, wat mij betreft zou de wereld kunnen vergaan zonder dat ‘k er erg in heb.

One thought on “Met een boek in een hoek

  1. Tecla schreef:

    Lezen, ik ben er dol op en doe het de laatste jaren ook weer veel. Ik ben ook jaren lid van een leesclub geweest maar die is ( mede door het overlijden van 3 leden in een jaar tijd) helaas ter ziele gegaan 😉

Geef een reactie

