’n Politiek tintje

Het leek de netmanager van de NPO een goed idee om de documentaire ‘De Stille beving’ van filmmaker Piet Hein van der Hoek te verplaatsen naar ruim na de verkiezingen.
Ben ik nu al te achterdochtig of was er bemoeienis vanuit Duh Haag? om maar geen politiek onwelgevallige items uit te zenden zo vlak voor de verkiezingen.

Zoals ik heb begrepen is er na massaal protest toch besloten om deze film, over de ellende veroorzaakt door de NAM en haar stakeholders o.a. onze regering, op 13 maart a.s.  uit te zenden.

tv-stilb

RTV Noord zendt de documentaire vanavond uit. Ik ga er voor zitten!

 

 

6 thoughts on “’n Politiek tintje

  1. VeggieMo schreef:

    Ik wist gisteren niet wat ik zag met die actie van Shell tegen populisme.Een van de bedrijven die eigenaar is van de NAM en geen drol geeft om Groningen en haar bewoners. Echt een voorbeeld van greenwashing.
    Was laatst erg verhelderend bij Lubach.

  2. Nans schreef:

    Wat goed zeg dat die documentaire nu toch voor de verkiezingen komt. Het is heftig wat er in Groningen gebeurd. Het zal je huis maar wezen!

  3. Consuminderen schreef:

    Geweldig ik ga hem bekijken. Wat vervelend he. Npo is steeds vervelender.

  4. Willem schreef:

    Misschien ben je wel achterdochtig, maar ik heb ook de neiging te zeggen “Met recht en reden”
    Omdat ik op dit moment door koorts niet naar buiten kan had ik vanmiddag de tijd om op die pratende schemerlamp een programma uit te kijken over de winning van schaliegas en -olie in de VS. Daar kregen de landeigenaren een vergoeding voor elke m3 gas of olie die omhooggehaald werd in de put op hun land dat op kon lopen tot 25% en tevens een, naar ik begreep, eenmalige pachtsom van de gasmaatschappij.
    Nu weet ik ook dat de winning van schaliegas niet echt een zegen is voor het milieu en de stabiliteit van de ondergrond, maar ze ondervangen op deze manier wel erg veel protesten.

  5. Mak schreef:

    Een film over de screening van vluchtelingen wordt ook al over de verkiezingen getild.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/10/als-de-omroep-een-zwaar-beladen-film-tot-na-de-verkiezingen-uitstelt-6642623-a1545579

    Dus die achterdocht lijkt me heel terecht!

  6. Janne1950 schreef:

    Treurig, de NPO handelt (ook) verkeerd! Ik zag bij Kruispunt (?) ’n documentaire over de problemen in Groningen! Nog veel treuriger en nog veel meer mensen/bedrijven/ en een regering die verkeerd handelen!

Geef een reactie

