’n Familiedingetje

“Maar zo’n koker, is dat niet hartstikke duur in gebruik?” ’t Was de eerste vraag die Knieperopa stelde toen ik daar vertelde dat, terwijl ik bij hen op visite was, het huishouden en met name het koken gewoon doorgang vond, dankzij de aanschaf van m’n slowcooker. Dat consuminderen is een familiedingetje, denk ik en ik ben d’r in getrouwd 😉

Maar goed, nou weet ik niet precies hoeveel gas er precies gebruikt wordt als ‘k suddervlees langzaam op een gasvlammetje tot draadjesvlees laat stoven en voor het malse wel 4 uur lang. Ik weet wèl dat een slowcooker zo’n 200 watt per uur neemt en een gerecht dat je 5 uur lang in de slowcooker hebt laten pruttelen dus netaan 25 cent doet.

1440378

Toen ik dat hardop doorrekende zag ‘k de oogjes van oma gaan glimmen, ik denk zomaar dat ‘k voor oma d’r 75ste verjaardag een goed cadeau-idee heb. Ik kan er zelfs nog voor sparen, oma is nog lang niet jarig 😉

 

 

5 thoughts on “’n Familiedingetje

  1. Minimaal schreef:

    Ik heb er ook eentje, en ik vond het fantastisch. Wel wist ik niet hoe duur de electriciteit was. Blijkt dus ontzettend mee te vallen! Bedankt voor het uitrekenen. 🙂

  2. izerina schreef:

    Ik heb me ook wel eens afgevraagd ,hoeveel gas een stuk stoofvlees kost. Gelukkig is er in de winter de kachel.

  3. Consuminderen schreef:

    Dacht dat je dat in de snelkookpan deed, standje 1 of lager. Totaal maximaal een uurtje, maar dan heb je ook draaadjes vlees.

    Ik eet geen vlees. Maar ik weet het wel.

  4. ecosjop schreef:

    Haha inderdaad, denk dat knieperoma heel blij gaat worden!

  5. sillie schreef:

    🙂 ik heb er ook sinds 5 jaar een en ben er idd dol op, wel minder in de zomer als t warm is, maar andere maanden vind ik t echt een topper!

Geef een reactie

