Het loopt altijd anders

Ik heb het wel al eens geblogd, ‘k vin het heerlijk om een avondje alleen thuis te zijn. Niet dat ‘k dan ook maar een slag uitspook, soms wel, ook vaak niet maar ik heb het gewoon nodig om af en toe op te laden, alleen dat is.
‘k Werk 37.5 uur per week en het ritje heen en weer is niet genoeg ‘me-time’, per slot is ’t wel de bedoeling dat ik oplet in ’t verkeer. En van zodra ‘k thuis ben is er een echtgenoot en geregeld ook nog de jeugd die de nodige aandacht behoeven en dat kost best energie ook al hou ‘k heus van de famielje.

Gisteravond was zo’n avond dat ‘k alleen zou zijn, de man zou samen met zoon naar een wedstrijd van de plaatselijke FC ( ze hebben seizoenkaarten) en ik bedacht eens lekker op de bank te hangen met ’t boek dat we voor de leesclub moeten lezen.

me-time.jpg

Dat ging anders….

’s Middags kwam zoon even een bakkie doen en al gauw ging ’t gesprek over voetbal en werd duidelijk dat zoon helemaal niet van plan was ’s avonds naar de wedstrijd te gaan. Ik kreeg zijn kaart in handen gedrukt met de zegening: ” ‘k Hoop dat je een leuke wedstrijd ziet, kleed je dik aan want het is behoorlijk koud” en zo kwam er weer eens niet van een avondje voor mezelf. Let wel: een voetbalwedstrijd bezoeken vin  ‘k geen straf, ik kijk liever naar sport dan dat ‘k er zelf aan doe 😉

Ik mag in de herkansing want manlief vroeg Knieperdochter mee naar de film voor de komende vrijdag.
Hier is geen kans op dat ik mee ga want de uitgezochte film is niet mijn genre.

4 thoughts on “Het loopt altijd anders

  1. kliefje schreef:

    Fingers crossed dat ie doorgaat!! Het is je gegund.

  2. Willem schreef:

    Misschien simpel gedacht van mij, maar wat houdt je tegen om een kamer van je inmiddels uithuizige kinderen geheel in te richten als jouw eigen domein. Kun je doen en laten wat je wilt; je eigen muziek spelen, lekker knus een boek lezen, je blogactiviteiten, zelfs zo’n pratende schemerlamp kun je erin kwijt. Allemaal voordelen en het lijkt me dat je er niemand mee tekort doet.

    • luz60 schreef:

      Ik heb zoiets…is toch niet hetzelfde als het huis HELEMAAL alleen voor jezelf….

      • Willem schreef:

        Het lijkt mij te incidenteel. Een eigen kamer is tijd beschikbaar, en ‘het huis voor jezelf helemaal alleen’ is en blijft me, zoals jij het suggereert, te vrijblijvend.
        Misschien komt dat ook omdat we beiden gepensioneerd zijn en dan is het uitermate plezierig als je je bij tijd en wijle in je eigen omgeving terug kunt trekken. Het lijkt me zelfs een crime om de hele dag op elkaars lip te zitten.

Geef een reactie

