Uitkijken

Nou, vrijdag de 13e is geweest, Blue monday ook en dus kan het vanaf nu crescendo gaan 😉

Het helpt wel dat ’t inmiddels, ook dankzij het heldere friesweer, weer een pak langer licht is en daar knapt een mensch van op.

images

Ik heb al jaren moeite met de grijze maand die januari vaak is, dat was al voor BlueMonday bestond, denk ‘k.
Gelukkig is deze maand inmiddels voor meer dan de helft om, ik kijk dan ook echt uit naar het voorjaar!
Nog twee vrijdagen ( gelukkig niet beide de 13e) te gaan en dan lijkt het er al weer op.

 

6 thoughts on “Uitkijken

  1. Nans schreef:

    De laatste jaren geniet ik erg van januari. De december-onrust is weer achter de rug en het gezinsleven kabbelt eindelijk weer rustig en gezellig verder. En dan ook nog zicht op lengende dagen en de verre roep van het voorjaar. Héérlijk!

  2. kliefje schreef:

    Op naar het licht. En peeptoes. En rosé. Joeha.

  3. plattelandsmeisje schreef:

    Ik voel maart altijd als het begin van de lente. Maar we gaan inderdaad de goede richting op.

  4. betjesonnetje schreef:

    Over 6 weken is het maart.

  5. Bouk schreef:

    Ik roep altijd al in november; nog 4 maand en het voorjaar barst weer los!! Heb een hekel aan de hele winterperiode…..of verlengde herfst…hoe je het ook wilt noemen 😉

  6. Willem schreef:

    Ach, ik houd mij altijd maar vast aan de Drentse weerspreuk, of zo je wilt, oude boerenwijsheid, “Nao Dreekeunings wordt elke dag een hanetree langer”. Voor de mensen zonder enige taalgevoel de vertaling : “Na Driekoningen wordt elke dag de paslengte van een haan langer”.
    En over enige tijd kunnen we weer zingen “Die winter is verghangen, ik zie des mey’s vertuut”. Deze tekst leerde ik op de lagere school en had werkelijk geen idee wat we precies zongen. Uit mijn moerstaal kende ik wel het woord ‘vertuten’ wel; iets als malle fratsen, maar het wilde, nog steeds niet, er bij mij niet echt in dat dat ook in dat lied bedoeld werd. En eerlijkheidshalve, ik weet nog steeds niet precies wat ik me bij ‘des mey’s vertuut’ moet voorstellen.

Geef een reactie

