Nee, echt niet

Dankzij het beroerd donkere weer, had ik vanmiddag zomaar zin om alvast een paar bolletjes (bloembolletjes, wel te verstaan) in huis te halen.

Bij de bloemist stonden prachtig opgemaakte bakjes met allerlei voorjaarsbloemen.
Leuk, zulke bakjes maar duuuuuuurr!

narcissen

‘k Ga echt niet 12 eurootjes (of meer) neerleggen voor een plastic bloembakkie met drie narcisbolletjes en een kunstig takje.

Dat word zaterdag even markten om voor een slim lager prijsje iets voorjaarsachtigs in huis te halen.

4 thoughts on “Nee, echt niet

  1. Nans schreef:

    Oef… 12 euro is wel erg duur ja. Dat moet goedkoper kunnen! Veel plezier met uitzoeken. Ik vind die eerste bolletjes (en dus bloemetjes) in huis altijd zo genieten.

  2. Willem schreef:

    Hoewel zowel mijn vrouw als ikzelf beiden de insteek hebben “ieder arbeid is zijn geld waard” en we vrijwel altijd een of meer bloeiende boeketten hebben staan, komt het toch weinig voor dat we de exorbitante bedragen uitgeven aan ‘artistieke boeketten’ die de bloemisten vaak vragen voor een hele hoop vulgroen met daartussen vaak niet meer dan een vijftal bloemen.
    Meestal kopen we een aantal bossen bloemen bij de supermarkt. Vrouwlief weet die altijd zeer smaakvol te schikken en als ze uitgebloeid zijn komen er weer nieuwe.
    Kortom, alleen bij bijzondere gelegenheden laat ik een vaas opmaken bij een bloemist, met de uitdrukkelijke opdracht dat ik niet wens te betalen voor vulgroen, maar bloemen wil. Want hoewel ik ook een groot liefhebber ben van bloemen; ik ben niet bij machte om het eenvoudigste bosje bloemen te schikken. Daar mis ik ieder gevoel voor en bij die speciale gelegenheden heb ik dan de hulp nodig van de bloemist.

    Maar was de prijs echt 12 euro voor dat potje met narcissen van de foto? Lag er een klompje goud onderin of zo. Of was het motto “Eenvoud kent geen prijs”

  3. kliefje schreef:

    Hier staan de eerste hyacinten ook al! 🙂

  4. Anneke de Gooijer schreef:

    Ik kocht vandaag bij de Hoogvliet in Voorburg twee potjes met elk 3 hyacintenbollen! Ik heb ze in eigen leuke potjes overgeplant.
    Staan nu heel leuk en voorjaarsachtig voor het keukenraam!
    Ben er blij mee.

Geef een reactie

