Een nieuw begin

De eerste werkdag, van de 220 werkdagen van 2017, zit er op!

Oh dit klinkt net zo erg als het is en ‘k kan het niet eens mooier maken. Maar toch, net zo goed dat ‘k ooit blij was dat de jeugd na een vakantie weer naar school mocht, vind ik het nu wel prettig om weer een beetje structuur aan te brengen in de dagelijkse gang van zaken. En dat lukt heel best na één zo’n werkdag, het voelt alsof ’t nooit vakantie is geweest 😉

Wel heel erg leuk, na een jarenlange stilstand op salarisgebied, vanwege allerlei CAO-verwikkelingen ( de laatste CAO liep af op 31-12-2013) die nog steeds niet echt afgerond zijn, ga ‘k er vanaf deze maand wel 3,25% op vooruit. Dat lijkt veel maar is gemiddeld netaan 1 procentpunt per jaar.

Via de loonwijzer kon ‘k alvast wel even grofweg berekenen dat dit me netto zo’n 44 euro’s per 4 weken oplevert. En dat hele bedrag is dankzij een hogere energierekening en een fors hogere ziektekostenpremie ook direct alweer uitgegeven.

nb-2005-09-22

Ja, we gingen er allemaal wel op vooruit, de troonrede indachtig.

 

 

2 thoughts on “Een nieuw begin

  1. Willem schreef:

    Gefeliciteerd dat je er in ieder geval nog iets bijkrijgt en het is je ook van harte gegund.
    Ik ben nu bijna 8 jaar gepensioneerd en de praktijk is nog steeds dat mijn netto inkomen (AOW +aanvullend pensioen) op dit moment nog ca 60 euro lager is dan toen ik met pensioen ging. En ik ben niet de enige die in dat schuitje zit; met mij het overgrote deel van de gepensioneerden. In ieder geval vrijwel iedereen die naast zijn AOW nog een aanvullend pensioen heeft. Niet echt verbazingwekkend dus dat 50+ het zo goed doet in de peilingen. Maar goed, ik heb er geen behoefte aan om een politiek praatje te houden, ondanks dat ik niet vies ben van een beetje slap ouwehoeren.
    Veel geluk in het nieuwe werkjaar en voed je baas maar op in de zegeningen van de moderne samenleving, door hem bijvoorbeeld te leren omgaan met excel. Succes ermee.

  2. Vlijtig Liesje schreef:

    Toch leuk een beetje extra geld! Ik ben ook best blij dat de structuur nu weer terug komt.

Geef een reactie

