Spaarzegels doneren

Zegeltjes, ooit spaarde ‘k ze allemaal de zegels van de margarine, van appie plus jumbo, van nelle, van BenzinePomp, ow ja en ook nog van de koffie. Ik heb ze nog ergens liggen, die koffiezegels, bedacht ‘k toen ik van de week hoorde van een nieuwe actie voor de voedselbank.

Dat er in een rijk land als het onze voedselbanken moeten bestaan, daar wil ‘k het niet over hebben. Wel dat ze er zijn en dat het soms verschrikkelijk moeilijk blijkt om genoeg voedsel op te scharrelen om al hun klanten te bedienen.

Gelukkig worden er door het jaar heen diverse acties op touw gezet (onlangs nog de kerstactie) om voedselbanken te steunen en de nieuwste actie van de voedselbank in Groningen is het inzamelen van ouwe DE (van DE koffie, ja) punten. Deze punten worden dan weer ingeleverd voor pakken koffie.

sparen-zegels.png

Mijn zegelpunten liggen nu gebundeld te wachten dat ‘k ze ga inleveren bij de voedselbank. Dat kan in Groningen tot eind februari.

 

2 thoughts on “Spaarzegels doneren

  1. Goede actie zeg! Volgens mij heb ik nergens zegels van helaas… Zelf vind ik het altijd leuk om voor spullen een nieuw thuis te zoeken bij mensen die deze goed kunnen gebruiken. Zo doen we allemaal wat. En hopelijk zijn ooit die voedselbanken niet meer nodig…

  2. Vlierbloesem schreef:

    Ja dat was hier in het Friese laatst ook. En ik heb ze ook ingeleverd

Geef een reactie

