Preventie?

Van de week was het de tijd voor ’t halfjaarlijkse tandtechnisch onderhoud, nou ja eigenlijk was het ver over tijd want ’t laatste bezoek aan de tandarts was ergens in april, en dat bezoek was al gepland voor januari.

Voor iemand die er prat op gaat dat ze minstens ieder half jaar de tandarts bezoekt, lopen deze bezoekjes wel vreemd uit. Dat was niet helemaal mijn schuld, ik wilde wel maar onze tandartspraktijk kende personele wisselingen, zwangerschaps- en bevallingsverlof en samenvoeging van een drietal verschillende praktijken tot één grote organisatie.
Ga d’r maar aan staan da’s best een hele omschakeling en dan klinkt het logisch dat je op je website meldt: niet standaard met halfjaarlijkse controles, maar met een persoonlijk preventieplan te werken.
preventieDat preventieplan: betekent dat één controle per 8 maanden? Preventie is toch: vroegsignalering en vroege interventie? Of is alleen poetsen, ragen en flossen genoeg preventie.

’t Is mij niet helemaal duidelijk.

 

2 thoughts on “Preventie?

  1. kliefje schreef:

    Miss over naar een andere praktijk? Of iig je ongenoegen uiten.

  2. Willem schreef:

    Och, dat halve jaar is natuurlijk net zo arbitrair als 7 of 8 maanden of een jaar. Het komt mij voor dat er voor een halfjaarlijkse controle gekozen is omdat het nu eenmaal gemakkelijk rekent.
    Toegegeven, ik ga ook braaf ieder half jaar naar de tandarts en ieder half jaar hetzelfde liedje; controle en gebitsreiniging, heel eufemistisch ‘tandsteenverwijdering genoemd. En zo nu en dan moet er een vulling of iets dergelijks vervangen worden.
    In ieder geval voor mij nog geen enkele reden om een tandartsverzekering te nemen. De jaarpremie ligt al gauw rond 200 euro en mijn jaarlijkse tandartsrekening is zelden boven de ca. €60 per keer.
    Ik denk er wel eens over om de halfjaarlijkse controle te vervangen door een jaarlijkse controle.

Geef een reactie

