Zou je ze niet

Iedere ochtend schrik ik weer van het ‘oude’ gezicht dat me vanuit de spiegel aankijkt, gelukkig heb ‘k dan de bril nog niet op, je zou je zelf van minder grijze jaren schrikken. Na een in de loop van de jaren iets uitgebreider geworden plamuursessie denk ik meestal dat de leeftijd me niet is aan te zien.

Een verkoopster bij kruitvat dacht daar vanochtend heel anders over, bij het afrekenen van een paar pakjes aleve, niet eens voor mij maar voor de manlief die er ook bij was, adviseerde de jongedame deze tabletten niet meer zomaar te slikken, dat kon wel eens gevaar opleveren omdat vooral 65-plussers vaak al diverse combinaties van medicijnen slikken. ;(

Hmmmm….

Schermafbeelding-2014-12-16-om-16.18.13.png

Volgende week word ik 55 maar da’s nog wel 10 jaar verwijderd van 65 en de manlief is zelfs nog twee jaar jonger.

 

6 thoughts on “Zou je ze niet

  1. Arch! Dat is niet leuk nee.
    Ik moet nog steeds wennen aan ‘mevrouw’…

  2. greet schreef:

    Ik schat maar nooit leeftijden, ik zit zo fout altijd. Zelfs in het bejaardenhuis waar ik werkte, waar iedereen oud was, lukte het me nog iemand tien jaar ouder te schatten. Was ze ook niet blij mee.

  3. izerina schreef:

    dat meisje moet naar de oogarts.

  4. spaarolifantje schreef:

    Ach joh, leeftijden schatten is inderdaad moeilijk. Ik werk zelf ergens waar ik telkens iemands geboortedatum moet vragen/controleren, en je zit er zo gemakkelijk naast. Dan schat ik iemand 70 en dan is ‘ie 60. Gelukkig heb ik die geboortedatums om te spieken 🙂 .

  5. Willem schreef:

    Het omgekeerde is vaak ook erg vervelend; dat je leeftijd te laag geschat wordt. Iets waar zowel mijn vrouw als ik mee te maken hadden. Ik woonde ‘op kamers’ toen we elkaar leerden kennen en mijn hospes wilde niet hebben dat we elkaar ontmoetten, laat staan dat ze op mijn kamer kwam want ‘jullie zijn beiden nog veel te jong daarvoor’ Desgevraagd zei hij ervan uit te gaan dat we nog geen twintig waren en voelde zich ‘verplicht’ een beetje op ons te letten. Dat gebeurde er dus toen we allebei 23 waren. Wel in een geheel andere tijd, dat wel.
    Wij zijn nu beiden de pensioengerechtigde leeftijd al bijna 8 jaar overschreden, maar het overkomt ons ook nu nog dat we te horen krijgen “Als je met pensioen bent kom je er wel achter dat het ook niet alles is”, of iets van die strekking.
    Te jong geschat worden is ook niet alles, al ben ik er voor mezelf nog niet helemaal uit wat ik vervelender vind.
    Te pas en te onpas andermans leeftijd noemen vind ik goed beschouwd net zo hinderlijk en aanmatigend als van wildvreemden te horen te krijgen “U komt uit Friesland”, terwijl ik een geboren en getogen Drent ben. Als ze niet in staat zijn die verschillen te onderscheiden dan dienen ze hun mond te houden. Hooguit kunnen ze vragen waar je wieg heeft gestaan.

  6. Oei, da’s even minder! Ik vind het ‘mevrouw’ al erg, vooral als ik dan hoor dat vriend weer naar zijn ID is gevraagd bij het kopen van bier ofzo. Dan voel ik me even extra bejaard. Maar ach, het gaat toch om hoe je jezelf voelt. En hoe goed je dat soort opmerkingen wat kunt negeren 😉

Geef een reactie

