KerstMIS

Ergens in de opvoeding is er iets gruwelijk mis gegaan bij de Knieperjeugd.

Toen ze nog peuter, kleuter, basisschoolleerling waren, vonden ze het beiden leuk dat er met kerst een boom in de kamer stond, de kerstversiering werd zeer geapprecieerd en zolang we niet heel de dag ‘do they know it’s christmas’ draaiden, bleef de muziek voor de jeugd ook acceptabel, voor het kerstdiner op de basisschool was genoeg animo ( misschien ook wel omdat daarna de vakantie begon).

Zo tussen tiener en pubertijd (of andersom) draaiden ze de knoppen om en die zijn nog niet weer teruggedraaid: |
Knieperzoon blieft al die kerstmeuk (zijn woorden) niet zo en vanochtend kreeg ‘k een heel boos apje van Knieperdochter, bij haar op het werk hing de kerstversiering NU AL en ze moet er dus wel 2 weken tegenaan kijken. Wat haar betreft wordt ’t kantoor de 24ste december versierd om op de 25ste liefst ’s ochtends al maar op z’n minst ’s avonds nog alle kerstattributen weer op te ruimen (en ze heeft vakantie van 23-12 tot 8-1).

96d547cdf2_1479128564_leuker-dan-kerst-is-de-kerstafdeling-in-het-tuincentrum__shre

 

 

 

 

5 thoughts on “KerstMIS

  1. kliefje schreef:

    Hier staat ie al. Sinds zaterdag. Nog voor de Sint zijn hielen gelicht had 🙂

  2. Vlijtig Liesje schreef:

    Ik vind het soms ook wel hard gaan, al die Kerst Gezelligheid….

  3. ecosjop schreef:

    Hier is dat het omgekeerde, al zijn ze pas 8 en 12, ze kijken al jaren sint de deur uit zodra de buit binnen is. Dat kan de kerstboom de kamer in.

  4. Willem schreef:

    Van huis uit ben ik ook van de bescheiden kerstversiering. Enige dagen voor kerst kapten we onze kerstboom (uit ons eigen bos) en de boom werd pas versierd de avond voor Kerst en al weer afgetuigd op de verjaardag van mijn kameraad; 27 december.
    Mijn ergernis over de huidige kerstversiering zit vooral in het tijdstip waar bepaalde tuincentra al denken ons ‘in de kerststemming’ te moeten brengen. Vaak al in oktober en hoewel ik graag een tuincentrum of bloemenwinkel bezoek, het laatste kwartaal van het jaar mijd ik die winkels zoals een afgekickte alcoholist een slijterij mijdt.
    Hoewel van een totaal oudere generatie dan jouw kinderen, maar ik kan me er alles bij voorstellen dat ze zich ook storen aan de overdreven, en meestal door commerciële motieven ingegeven, aandacht die kennelijk bij de huidige samenleving hoort.

  5. Janne1950 schreef:

    Ik heb ook niks met kerstbomen, kerstversieringen, kerstkleding, kerstdiners etc.etc. Ik ben wel altijd erg blij dat de dagen weer langer worden!

Geef een reactie

