Drukdrukdruk

Drukdrukdruk….. niet alleen voor de kleine stuiterbollen maar ook voor iets grotere stuiterbollen.
Tjongejonge, ook mijn werkgever is ermee besmet, met het drukdrukvirus.

En dat stoort, ik krijg mijn werkzaamheden niet op de rit: ben ik druk factureren moet er ineens (op stel en sprong) een offerte gemaakt worden. Zit ik een berekening uit te werken, krijg ‘k zomaar 5 telefoontjes tussendoor. Probeer maar eens lonen door te voeren terwijl om je heen de medewerkers vragen om vrije dagen en hoe het zit met het (liefst ook nog specifiek toegesneden op hun eigen situatie) loon volgend jaar.
En dan néém ik lunchpauze, staat er vervolgens iemand om me heen te drammen om een adres, kopietje of iets anders. En allemaal direct of gelijk, zoals ze dat hier zeggen.

Langzamerhand merk ‘k dat ik door dergelijke jaagpartijen fouten maak en wie krijgt dat dan weer te horen?

drukdrukdruk

’t Is niet m’n stijl maar een weekje of 2 ziek zijn, is nu wel heel aanlokkelijk.

 

 

 

 

2 thoughts on “Drukdrukdruk

  1. Willem schreef:

    Drukdrukdruk is ook vaak terug te brengen tot uitstelgedrag. Toen ik in 1966 begon te werken op een bouwkundig adviesbureau, kreeg ik een bureau toegewezen net naast de afdeling calculatie. Daar kwam ook met grote regelmaat iemand met een schetsje en de bijbehorende vraag “Kun je me gauw even een prijsje maken” Het gevolg was dat de drie calculatoren vaak nauwelijks aan hun eigenlijke werk toekwamen. Het ging pas beter toen de hoofdcalculator op dergelijke vragen als volgt reageerde: Hij nam het schetsje in ontvangst en legde het onderop de stapel ‘spoed’ met de woorden “Als dit bovenop ligt krijg jij jouw prijsje”. Binnen twee weken was het aantal vragen om een ‘snel prijsje’ gereduceerd tot die enkele die echt spoed was.
    Op de typekamer, ja, alles werd nog handgeschreven en door de dames ‘in het net’ getypt op officieel bureaupapier, had je een vergelijkbaar fenomeen. Er waren mensen die altijd en overal ‘spoed’ van maakten. Ook daar kwam de regel dat je er op rekenen mocht dat je typewerk over twee dagen op kun halen. Spoed werd ook daar spoedig een uitzondering.

  2. kliefje schreef:

    Hier idem. En dan ook nog eens in de kou 😉

Geef een reactie

