Doelloos

Aan het begin van ’t jaar bedacht ik om € 1.378, te sparen door het weeknummer aan euroos op te sparen (week 3= 3 euro, week 51= 51 euro) in ons geval precies omgekeerd, iets met een loonuitbetaling van een extra week (nr53) uit 2015.

Het begin van het jaar liep dat best lekker, zo tot eind maart. Toen kreeg zoon een eigen huisje en van ons een wasmachine mee, verbouwden we onze eigen bovenverdieping (van het Knieperhuis, dat je niet denkt dat man en ik mekaar de hoofden insloegen).
Ook de postzegel werd gerenoveerd en zo nog een paar klusjes en op een gegeven ogenblik werd het op maandagochtend overmaken van het wekelijkse spaargeld soms op maandagavond al weer teniet gedaan omdat er een rekening betaald moest worden.

M.a.w. ik stopte er mee, het is ook niet echt mijn hobby, dat oeverloos rondpompen van geld telebankieren.

Wat ik wel deed, was wekelijks het losse kleingeld uit de knip te halen om dat op te potten, dat gaat minder hard, er zijn weken bij dat er geen rooie cent in de knip zit, (ik pin toch best vaak) maar m’n spaarpotje raakt aardig vol.
spaar

Nu nog een ‘spaar’doel!

 

 

 

Geef een reactie

