Plastiek zooi

Nee er was te voor geen contact met Vlijtig Liesje maar ook deze blogpost gaat over prullenbakken, wasmanden en andere huishoudelijke zooi.

Beter gezegd; over het nog steeds gebruikt worden van plastics ten Knieperhuize. Degenen die hier al langer meelezen kennen mijn aversie tegen plastic wel een beetje, ik blogde er vaker over. Toch heb ik nog altijd een aantal plastic huishoudattributen. (ik weiger te spreken over kunststof, da’s wat mij betreft teveel eer 😉 )

Zoals de wasmand, zonder deksel inmiddels, die er afknapte vanwege een al te explosieve groei van wasgoed en  het prullenbakje in de badkamer. Van beide kocht ik ooit de plastic versie niet om het mooi maar vooral vanwege praktisch. Ik heb overwogen de wasmand te vervangen door zo’n mooie RVS maar nadat ’t Kniepermeisje er eentje moest behandelen met nagellak vanwege roestvorming in haar natte was ben ik daarvan genezen.
Voor het prullenbakje in de badkamer geldt hetzelfde: Email of RVS is natuurlijk errug mooi maar zo’n bakje in de ‘natte cel’ te zetten is, denk ik, vragen om moeilijkheden.

Ik zei het al: Mooi is anders maar soms moet je concessies doen, iedere twee jaar een nieuwe prullenbak of wasmand omdat je de roestsporen niet meer kunt verstoppen is niet duurzaam ( om dat overgewaardeerde kleautewoord maar eens te gebruiken), dan blijkt plastic niet alleen goedkoop maar ook onverslijtbaar (behalve die dekselse wasmand)

images
En vanwege dat onverslijtbaar ga ‘k nog maar niet op zoek naar vervanging van deze lelijke plastiek spullen.

Ze kunnen nog wel een leven mee!

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Plastiek zooi

  1. Willem schreef:

    Wat is er mis met het woord kunststof? Alle plastic is kunststof, maar niet alle kunststof is plastic. En het gebruik van kunststof vergelijk ik met het gebruik van het Nederlands of de streektaal. De streektaal (mijn moerstaal) als het kan en Nederlands als het moet. De plek die je het kunststof of het metaal hierin geeft mag je zelf bepalen.

  2. Nicole Orriens schreef:

    Roestvlekken vind ik inderdaad ook afschrikwekkend. En het leuke aan plastic vind ik wel dat het allerlei leuke kleurtjes komt : ). Zoals de bakjes op de foto in je post: die vind ik best snoezig.

Geef een reactie

