Overpeinzing

Nog een paar weken en dan mogen moeten we alweer 2017 schrijven, verduld en ik heb het gevoel alsof 2016 nog maar pas is begonnen.

M.a.w. ik ben er nog niet aan toe, verzekeringen te vergelijken, kerstmenu’s op te stellen en te verzinnen of ik nu voor of tegen vuurwerk ben, oh nee dat laatste hoef ‘k niet te verzinnen; laat men alsjeblieft dat vervelende vuurwerk verbieden. Hier in de buurt hoor je nu al weer kanonslagen en thunderkings knallen. Ik heb zo even een paar namen gegoogeld, dat je niet denkt dat ‘k er verstand van heb 😉
Gelukkig doen wij niet aan de vijfde van de twaalfde en die baardmans met z’n rendieren komt ook geen kadootjes brengen dus hoef ik me niet in overvolle winkels tussen gehaaste en volledig over de toeren geraakte consumenten te wurmen om dat ene vergeten kadootje toch nog te bemachtigen.

winterslaap

Ik heb er ook zo een gruwelijke hekel aan dat ik voor nachtdier door moet gaan, ’s ochtends in het donker naar het werk en ’s avonds zodra je de deur van het verlichte kantoor achter je sluit dat ’t al aardedonker is buiten.

Helaas zal het de komende weken nog steeds iets eerder donker zijn en ook steeds iets later licht worden maar ik kan nu al zeggen dat ik heel veel zin heb de midwinterwende op 21 december te vieren.
En dan als ‘k de tweede week in januari weer op kantoor verwacht word, dat het ’s ochtends al net weer iets eerder licht is 😉

Verhip, ’t is alsof 2017 al bijna begonnen is!

 

 

 

 

Geef een reactie

