Moeders nasimix

Ja daar ben ik weer, na een vrije week en een lang weekend waarin niet geblogd werd, weg met de manlief, kreeg ‘k zoëven een apje van ’t Kniepermeisje: Mam, mijn nasimix is op, kan jij nieuwe maken?

Van de luxe van een hotel naar het consuminderen op z’n smalst ( of is dit het breedst?) want toen het meisje haar eigen bedoeninkje inrichtte, nu zo’n 5 jaar geleden, kreeg ze een flinke pot nasimix mee (de huisgemaakte wel te verstaan) en die mix blijkt nu dus op te zijn.

Nasi_goreng

Natuurlijk maak ik een pot nasimix voor ’t wicht, met liefde zelfs en dat extra ingrediënt ga ‘k maar niet vermelden 😉 want ‘k vind het toch best bijzonder dat zij liever moeders mix gebruikt dan de kant en klaarmix van konniemix of van zo’n knorrig varken uit de supermarkt.

Ik doe voor haar gemak het recept er bij:

50 gram laospoeder (gemalen galangawortel)
50 gram koenjit (kurkuma of geelwortelpoeder)
50 gram ketoembar (korianderpoeder)
50 gram djintan (gemalen komijn)
50 gram djahé (gemalen gemberwortel)

Voor ’t meisje staat al een potje klaar, u als lezer zal ’t zelf moeten maken 😉

 

 

3 thoughts on “Moeders nasimix

  1. Gerri schreef:

    Ik ga het proberen

  2. kliefje schreef:

    Oh, ik gebruik die ook altijd, maar schud uit de losse pols in de pan… Lekker hoor!

  3. ecosjop schreef:

    Is dat nu toevallig dat ik dat nou net vandaag nodig had! Meteen gemaakt. Bedankt!

Geef een reactie

