Trukendoos

De keuken is geen goede plek om luxaflex als raambekleding te hebben. Vertel mij wat!

Eigenlijk kan je in een keuken best helemaal niets voor de ruiten hangen, alles word er vet en glerig.
En ik had er luxaflex hangen, 16 mm nog wel, die mooie smalletjes. Ik durfde ze alleen niet meer op te halen, het zou blijven vastplakken van de vettigheid.

ag55g5-300x207

’t Punt is, die smalle jalouzietjes zijn te fragiel om ze eens een stevige schrobbering te geven. Al die lamelletjes beginnen dan prompt te dwars te liggen of te kreuken.

Omdat we een open keuken aan de voorkant van de woning hebben, heb ik toch graag iets als bekleding voor de ramen en zo moest er na 10 jaar toch maar nieuwe luxaflex komen.
Ik had mazzel, bij Gamma waren ‘ze’ het met mij eens en kreeg ‘k op nieuwe luxaflex wel 20% korting.

Ik nam wel weer van die smalle, puur omdat ‘k die toch wel het mooist vind!

 

7 thoughts on “Trukendoos

  1. Rob Alberts schreef:

    Ik heb plakplaatje op de ruiten van mijn kerkenraad aan de voorkant.

    Schone groet,

  2. Nannie schreef:

    Hier heb ik een veto uitgesproken over luxaflex in verband met het schoonmaakwerk. Ik heb een gordijn in de keuken. Daarbij doet de wasmachine fijn het poetswerk . 😉

  3. Wilma schreef:

    Hier precies hetzelfde maar ik maak ze toch schoon. Ik gebruik daarvoor zo’n dunne scrubhandschoen die eigenlijk voor je lichaam is, en ga 1 voor 1 alle lamelletjes langs. Scheut schoonmaakazijn in het water. Het is een vreselijk karwei en ik doe het ook maar 1x per jaar en in gedeeltes (als het weer tijd is elke dag een stukje). Ik vind ze mooi en heerlijk wat betreft het regelen van de lichtinval.

  4. Janne1950 schreef:

    Ik legde ze 1 per jaar in een ligbad met een sopje van natuurzeep met een scheut azijn. Na 15 jaar was de kleur iets lichter m.n. van de trektouwtjes (rode) en nu hangen ze al weer jaren bij jongste dochter in de keuken. Die ziet geen vuil 😉

  5. Nicole Orriens schreef:

    En kun je deze nou ook makkelijker schoonmaken denk je?

Geef een reactie

