Hmmm… toch maar

Er lopen mensen op deez’ aardkloot rond die al jaren een aanvullende zorgverzekering voor de tandarts hebben en vervolgens niet eens naar diezelfde tandarts gaan. Maar de verzekering opzeggen, is een brug te ver. Ik ken ze, ik ben er met zoëen getrouwd en idd ik heb meer dan eens geopperd die verzekering af te stoten.

Afgelopen zomer was het raak, de man had pijn in de b.. en niet te zuinig. Dus hij naar de tandarts, de kies werd behandeld (nog net geen wortelkanaalbehandeling nodig) en meneer dacht voor enkele jaren klaar te zijn. Drie weken geleden moest ie weer, nu was er een stuk voortand afgebroken.

Nu wil het geval, in dit geval de manlief, dat ik dergelijke afspraken (huisarts, tandarts enzo) voor hem maak. Da’s in de jaren dat de mobiele telefoon nog niet zo overal aanwezig was, zo gegroeid, de man heeft een beetje een hekel aan telefonisch afspraken maken en nu zag ik de kans schoon en ik maakte tegelijk een afspraak bij de tandarts voor een algehele gebitscontrole.

De voortand werd eerst opnieuw opgebouwd en van de week was dan de al te lang ( bijna 7 jaar) uitgestelde controle.

tandarts

Resultaat: 1 gaatje en een nieuwe afspraak voor een bezoek aan de mondhygiëniste.

Dit jaar word de tandartsverzekering volledig opgebruikt, ik denk er over om de verzekering toch maar te continueren.

 

3 thoughts on “Hmmm… toch maar

  1. Willem schreef:

    Ondanks dat ik al vanaf het moment dat ik zelfstandig woon, geregeld naar de tandarts ga en sinds mijn 30 zelfs ieder half jaar, heb ik nog nooit een tandartsverzekering afgesloten. Al die tijd woog de premie niet op tegen de kosten die ik jaarlijks maakte. Al die tijd heb ik eenmaal een hoge tandartsrekening gehad; ca 700 euro. Al die andere keren beperkte de rekening zich tot de controle en kleine behandelingen; minder dan €120 per jaar en de goedkoopste verzekering die ik af kan sluiten is minimaal €150 en dan wordt weinig meer vergoed dan de controle en gebitsreiniging.
    Kortom, er heeft zich de afgelopen ruim 40 jaar nog geen moment aangediend waarbij ik de tandartsenverzekering echt gemist heb.

  2. Wilma schreef:

    Mijn man en ik zijn 60 en bijna 60 en de laatste jaren gaan we helaas goed merken dat de tandjes ouder worden 😦
    Wortelontstekinkje hier, afgebroken kiesje daar…..wij zijn heeeel blij met de aanvullende verzekering!

  3. kliefje schreef:

    Ik heb al jaren een aanvullende verzekering en ga alleen maar 2x per jaar voor controle, verder nooit iets geks. Maar ik ben als de dood dat ik wél iets krijg en ik vind een mooi gebit goud waard. Dus blijven er maar gewoon maandelijks dokken.

Geef een reactie

