Post per mail?

’t Zijn er niet veel meer maar we hebben nog een aantal klanten die de facturen maar ook de offertes per post, let op POST da’s iets heel anders dan mail, krijgen.

Als er zo per week 10 poststukken verstuurd worden is ’t veel maar daarom wist ik ’s avonds onderweg naar huis alle postbussen te vinden en dat waren er VIJF. Niet dat ze allemaal precies op de route stonden, bij sommige bussen moest ik wel 50 meter om fietsen maar ze stonden er.

Stonden ja: want PostNL heeft in al haar wijsheid besloten dat de postzegelprijs per 1 januari wordt verhoogd en om de zegels niet al te duur te laten worden, zijn per vandaag  ( op mijn route ) alle bussen weggehaald.
Waar ik er tot voor kort voor kon kiezen om een stukkie om te fietsen moet ik nu wel, als ‘k tenminste de poststukken bij de klant wil laten bezorgen.

 

kassa_klachtnl

Ik snap waarom PostNL het zo moeilijk heeft!  ’n Minimale service voor de maximale prijs? geen wonder dat klanten massaal weglopen, er zijn andere postbezorgers of je stuurt de post per mail 😉 .

 

 

4 thoughts on “Post per mail?

  1. Willem schreef:

    Bij mij komen allerlei gedachtes op waarin de begrippen ‘hoofdtaak’ en ‘bijzaak’ de hoofdrol spelen en winstmarge een belangrijke bijrol heeft.

  2. liesbet schreef:

    Ik haat het als bedrijven digitale facturen opsturen en ik ontvang die veel liever op papier per post. Mijn man gaat nooit op internet, kan niet overweg met de pc dus als er met mij ‘iets’ zou gebeuren, zou hij niet eens aan de te betalen facturen raken en dus niet kunnen betalen. Nog een ander nadeel aan digitale facturen, vind ik, is dat als je van internetprovider verandert en bijgevolg een ander emailadres hebt, je alle instanties op één of andere manier op de hoogte moet brengen van de wijziging van emailadres. Stel dat je om één of andere reden beslist om geen internet meer te nemen en te betalen, dan moeten ook alle intstanties verwittigd worden. Neen, ik heb veel liever facturen en offertes op papier…..

    • Suuz schreef:

      Welkom in 2016, bijna 2017. Zijn jullie wellicht al 95? Of wordt het gewoon tijd om met je tijd mee te gaan?

      Je kunt er nog jaren tegenaan schoppen, je kop in t zand steken etc etc, maar de wereld verandert nu eenmaal. Internet hoort erbij. Niet sinds gisteren, maar al vele jaren. En dat wordt alleen maar meer. Waarom blijven hangen in de prehistorie en het jezelf moeilijk maken. Internet is niet moeilijk. Niet op de pc en al helemaal niet op een tablet of smartphone. Als je het op een simpele smartfoon hebt, hoef je thuis niet eens internet te nemen, rolt je e-mail automatisch binnen en kun je alles bijhouden.

      Niet rot bedoeld, maar je kunt anno nu gewoon niet achterblijven als je nog een leeftijd hebt waarin je geacht wordt mee te draaien in de maatschappij. Ik begrijp ook niet waarom dat is. Is dat dan angst voor het onbekende? Bang dat je iets fout doet met grote gevolgen?

      Ten slotte: je kunt een e-mailadres nemen buiten je provider om: gmail, hotmail, yahoo etc. Zo hoef je ‘m nooit aan te passen als je verandert van provider. Heb ik al jaren, kun je overal ter wereld openen, reuze handig.

      • N. schreef:

        Wat ik zo jammer vind aan deze discussie is dat er geen compromis meer mogelijk is. Waarom niet en fysieke post via de fysieke brievenbus en digitale post in je digitale brievenbus. In sommige gevallen is er wat voor het een te zeggen en in sommige gevallen wat voor het ander. Je zou als bedrijf mensen ook zelf een keuze kunnen geven of ze zaken per post of digitaal willen ontvangen. Er zullen denk ik altijd mensen zijn die op digitaal gebied buiten de boot vallen, om wat voor een reden ook. Maar als je kritisch bent over een maatschappij die compleet digitaal dreigt te worden ben je meteen oud, leef je in de prehistorie en ga je niet met je tijd mee.

        Postnl maakt het zichzelf inderdaad alleen maar moeilijk. Er zullen steeds meer mensen zijn die geen zin hebben om de hoofdprijs te betalen voor diensten zonder service. Wie stuurt er bijvoorbeeld nu nog een verjaardagskaart als je er toch niet zeker van bent of hij wel op tijd aankomt.

        N.

Geef een reactie

