Ongewenst bezoek weren

Al vaker klaagde ik hier over verkopers, fondswervers, collectanten of anderszins mensen die een getuigenis wensen af te leggen.

De laatste keer, een week of wat geleden,bedacht ik daar een oplossing voor te verzinnen, ik ging op zoek naar een nee-neesticker maar dan voor colporteurs en jehovagetuigen. Maar verdraaid die stickers, daar moe’j voor betalen! en laat me dat nou net te ver gaan. Ik zocht en vond op het wwweb een plaatje, printte dat plaatje en plastificeerde het ( in drievoud )

2016-10-20 18.21.52.jpg

Met één zo’n plaatje ( de andere twee zijn: eentje voor ’t meisje en de ander voor zoon ) kan ik iedere belletjedrukker duidelijk maken dat ik geen belang heb bij hun goede doel, geloof of energiemaatschappij.

 

 

 

6 thoughts on “Ongewenst bezoek weren

  1. Mathilde Maijer schreef:

    En die plaatjes kun je verkopen voor een paar euro per stuk, en dat geld maak je dan over aan een goed doel.

  2. Lot schreef:

    Ik had in de straat familie wonen die heetten Engel, hun bordjes was: Aan de deur wordt niet gekocht of gegeven en Engelen zijn we ook al.

  3. Marielle schreef:

    Wat hier ontbreekt zijn de geloofsovertuigers 🙂

  4. Nicole Orriëns schreef:

    Het ziet er nog leuk uit ook!

  5. Willem schreef:

    Zo’n bordje is mij te gemakzuchtig. Als er iemand aan de deur komt die me iets wil verkopen en het staat me niet aan dan zeg ik het wel en reageer niet op de ‘tegenargumenten’. Hooguit door de deur dicht te doen.
    Bij collecten doe ik het ook op vergelijkbare wijze en het overkomt me weinig dat er aangebeld wordt voor iets. Bij ons in de gemeente zijn de collecten etc. nogal gereguleerd. Je weet vaak tevoren al dat er gecollecteerd zal worden of dat er colporteurs kunnen komen.
    En die enkele die je dakgoot wil schoonmaken, of iets dergelijks; als ze het Nederlands niet beheersen zeg ik sowieso nee.

Geef een reactie

