klusmiddag

Het was vanmiddag heerlijk weer om in de tuin iets te doen. Koffieleuten in de postzegel maar er moest ook nog iets gebeuren en dat deden we ook.

De postzegel is ‘winterklaar’ zoals dat genoemd wordt. Niet dat we precies alle uitgebloeide blommen weghaalden, welnee, winterklaar betekent wat mij betreft dat het tuinmeubilair opgeruimd of beter gezegd enigszins beschermd tegen storm, hagel en ander winters ongemak en dat de tulpenbollen onder de grond zijn gewerkt waar ze zich in alle rust kunnen voorbereiden op een nieuw bloeiseizoen.

Best bijzonder, de herfst is amper ingezet en ik denk al weer aan het voorjaar. En dat ook nog eens met m’n favoriete bloemen, de tulp.

index

Zullen we de winter maar overslaan, dit jaar?

 

3 thoughts on “klusmiddag

  1. Willem schreef:

    Ik doe mee als je het voor elkaar krijgt de winter uit te bannen. In het verleden vond ik de winter wel iets hebben, maar naarmate ik ouder wordt begin ik er zelfs een beetje hekel aan te krijgen.
    De zomer is definitief voorbij als de winterbanden weer gemonteerd moeten worden, ergens in november. Een mentale grens passeer ik dan.
    Maar vandaag nog een lekker eind gefietst, in T-shirtje, maar wel een lange broek. En dat neemt niemand me af.

  2. liesbet schreef:

    Gisteren was het hier ook fantastisch weer : grote fietstocht gedaan in T shirt met korte mouwen én een zonnebril.
    Ik heb er gisteren ook van geprofiteerd om het gras nog eens af te rijden. Ik veronderstel dat het de laatste keer van dit jaar zal geweest zijn.

    Onze tuin groententuin is bijna ‘winterklaar’ : uitgeputte en uitgebloeide planten zijn verwijderd. Die vrijgekomen ruimte heeft mijn man al netjes omgespit. Nu staan er nog enkele courgetteplanten die er heel goed uitzien maar die wellicht geen vruchten meer zullen dragen maar wie weet, ik geef ze toch nog een kans. We kunnen nog steeds selder, zurkel en spinazie plukken uit de tuin. De fruitbomen hebben al heel wat bladeren verloren. Tja, de winter is op komst en we hebben precies geen echte herfst gehad….

    Ik heb de winterperiode niet graag vooral niet al het vriest of sneeuwt. Er gebeuren dan meer verkeersongevallen en ik ben dan altijd ongerust omdat mijn man met zijn fiets naar het werk rijdt. Zoonlief moet voor het werk vrij veel verplaatsingen per auto doen. Een ongeval is zo vlug gebeurd en als de baan of het fietspad glad liggen, is het risico op een ongeval nog groter.

    Ik haat sneeuw en ijs want dat brengt extra werk mee om het voetpad sneeuw- en ijsvrij te maken. Ik maak altijd het voetpad gelegen voor ons huis vrij van sneeuw en ijs maar ook dat van 3 bejaarde buren die niet goed meer te been zijn. Als ik goed tel, komt het neer op ongeveer 45 m voetpad vrijmaken van sneeuw of ijs en dat ‘hangt’ wel in de rug en de armspieren.

  3. Rob Alberts schreef:

    Veel winters weer krijgen we niet meer.
    Maar voor een snel voorjaar kies ik ook.

    Vrolijke vakantiegroet,

Geef een reactie

